صنعت، معدن، تجارت

ماجرای استعفای دسته‌جمعی ۷ معاون وزیر صنعت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ماجرای استعفای دسته جمعی ۷ معاون وزیر صنعت معدن تجارت را تشریح کرد و گفت: نباید با یک استعفا تمام تخلفات و سوء مدیریت های وی نادیده گرفته شود.

محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص استعفای محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن تجارت اظهار داشت: آقای شریعتمداری علی رغم اینکه استیضاحش در مجلس مطرح بود، استعفا داد.

وی ادامه داد: مشکلاتی که در حوزه تولید، تامین و توزیع کالا در ماههای اخیر وجود داشت و عامل نگرانی مردم شده، موجب شد تعدادی از نمایندگان استیضاح وی را کلید بزنند.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر استعفای آقای شریعتمداری به معنای پذیرش ناکارآمدی او در مدیریت این وزارتخانه است، ایشان باید مدتها قبل استعفا می داد.

حسینی اظهارداشت: آقای شریعتمداری در شرایطی استعفا داد که رئیس جمهور عازم سفر نیویورک شد و فاصله زیاد بین استعفا و پذیرش استعفای وی تبعاتی در پی دارد.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است در این فاصله زمانی افرادی که در انجام وظایفشان قصور داشته اند و با تبانی بیت‌المال را تضعیف کرده اند، از سیستم خارج می شوند و از پاسخگویی فرار می کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: دستگاه های نظارتی باید سریعاً عملکرد وزیر صنعت و معاونانش در حوزه های مختلف را مورد بررسی قرار داده و تخلفات را احصاء کنند. نباید روند رسیدگی به این تخلفات طولانی شود.

حسینی با تاکید بر اینکه ناکارآمدی و سوء مدیریت در وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمان مدیریت شریعتمداری عامل افزایش قیمت ها بوده است، گفت: نباید با یک استعفا تمام تخلفات و سوء مدیریت های وی نادیده گرفته شود. وزارت صنعت عملکرد قابل دفاعی در زمینه چرخه تامین و توزیع کالاهای اساسی ندارد.

وی گفت: یکی از بندهای استیضاح شریعتمداری این بوده است که معاونان وزارت صنعت کارآمدی لازم را ندارند. لذا وزارت صنعت با استیضاح کنندگان رایزنی کرد که آیا در صورت برکناری معاونان، استیضاح منتفی خواهد شد؟ در این راستا ۷ معاون وزیر صنعت نیز به صورت دسته‌جمعی استعفا دادند اما استیضاح کنندگان اعلام کردند که باید استیضاح مسیر خود را طی کند و این حرکت مشکلی را رفع نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، چندی پیش وزارت صنعت اعلام کرد در راستای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، ۷ معاون وزیر استعفا داده‌اند اما اسامی این افراد اعلام نشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا