بورسبورس کالا

معامله بیش از ۶۹ هزار میلیارد ریال انواع محصول در بورس کالای ایران

تالارهای مختلف بورس کالای ایران طی شهریور ماه سال ۹۷ شاهد معامله بیش از دو میلیون و ۵ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۷۹ هزار میلیارد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از بورس کالای ایران، طی ماه گذشته تالار محصولات کشاورزی شاهد معامله بیش از ۱۸۱ هزار و ۳۴۹ تن انواع محصول به ارزش ۳ هزار و ۶۱۷ میلیارد ریال بود.بر این اساس در این تالار ۲۹ تن و ۳۶۴ کیلوگرم زعفران، ۱۷۳ هزار و ۷۲۰ تن گندم، ۴ هزار و ۲۰۰ تن شکر، یک هزار و ۲۰۰ تن روغن خام و۲ هزار و ۲۰۰ تن دانه های روغنی طی ماه مذکور به فروش رسید.

این گزارش حاکی است، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در ماهی که گذشت شاهد معامله افزون بر یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۹ هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود. در این تالار بالغ بر ۲۷۸ هزار و ۵۵۹ تن انواع قیر، ۲۷۵هزار و ۷۰۷ تن انواع مواد پلیمری و ۱۱۸ هزار و ۹۰۲ تن مواد شیمیایی معامله شد.از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۴۱۵ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم، ۷۵ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، ۴۸هزار و ۸۴۰ تن گوگرد، ۵ هزار و ۸۷۶ تن عایق رطوبتی، ۱۶۰ تن گازها و خوراک ها، یک هزار و ۵۸۰ تن سلاپس واکس و ۳۲۲ تن روغن اشاره کرد.

همچنین بخوانید

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا نیز در شهریور ماه شاهد معامله ۶۰۱ هزار و ۳۸  تن انواع کالا به ارزش ۲۶ هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال بود.در این تالار ۵۲۶ هزار و ۵۳۰ تن انواع فولاد، ۲۰ هزار و ۷۰۰ تن انواع مس، ۲۹۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۸ تن کنسانتره ، ۶ هزار و ۵۰۰ تن آلومینیوم، یک هزار تن سیمان، ۹ هزار و ۸۳۳ تن آهن اسفنجی و ۱۶ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

بازار فرعی بورس کالا نیز طی مدت مذکور معامله ۱۰۰ تن محصول معدنی، ۲۶۷ تن محصولات کشاورزی  و ۸۰۰ تن ضایعات فلزی را تجربه کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا