انرژی

سمنان در مدیریت منابع آبی مشکل دارد

استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی استان سمنان با بیان اینکه اگر مدیریت درستی صورت گیرد منابع آبی موجود هم تا حدودی جوابگوی نیازهای استان است، افزود: متاسفانه ما در مدیریت درست منابع موجود هم مشکل داریم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدشهاب‌الدین چاووشی در شورای برنامه‌ریزی استان بر لزوم پیگیری طرح‌های انتقال آب و منابع جدید به استان تاکید و اظهار کرد: در شرایط فعلی و به موازت تلاش برای اخذ منابع آبی جدید باید به مدیریت منابع آبی موجود توجه شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه در استانی مثل سمنان نباید یک قطره فاضلاب و پس‌آب هم به هدر برود گفت: باید برای استفاده از پساب‌ها در بخش صنعت و فضای سبز اقدام عملی بیشتری صورت گیرد.

همچنین بخوانید

چاووشی با اشاره به غیرضروری بودن برخی پروژه‌ها در گذشته تصریح کرد: متاسفانه در گذشته رویکرد ما در پروژه‌ها مطالبه‌محور بوده و در سفرهای مسوولان تلاش شده که بدون توجه به اولویت‌ها و ضرورت‌ها پروژه‌هایی را به تصویب برسانند و این در حالی است که در شرایط اقتصادی فعلی امکان چنین رویکردی در کشور وجود ندارد.

وی بر ضرورت توجه به بازدهی و بهره‌وری پروژه‌ها تاکید کرد و افزود: باید مشخص شود که پروژه پیشنهادی در صورت اجرایی شدن چه بازدهی در اقتصاد کلان استان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه گاه پروژه‌هایی در اقصی‌نقاط کشور اجرا شده اما در اقتصاد کلان آن منطقه نقش چندانی نداشته اظهار کرد: باتوجه به مشکلات اعتباری دیگر امکان چنین رویکردی در تصویب پروژه‌ها وجود ندارد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان سمنان با بیان اینکه هر شهرستان موظف است که چند طرح مطالعه شده را برای اجرا پیشنهاد کند، گفت: همه دستگاه‌ها باید در راستای اجرایی شدن آن پروژه‌ها که از سوی فرمانداری‌ها امکان‌سنجی و مورد مطالعه دقیق قرار گرفتند، گام بردارند.

وی با اشاره به اجرای طرح تغییر الگوی کشت در استان گفت: این طرح با محوریت جهادکشاورزی اجرا می‌شود اما همه دستگاه‌های اجرایی دیگر موظفند در راستای عملی شدن این طرح همکاری و مشارکت کنند.

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به تحریم‌ها و محدودیت‌های اعتباری در کشور گفت: در شرایط اقتصادی موجود اجازه ریسک و آزمون و خطا نداریم و فرمانداری‌ها باید جهت‌گیری سال آینده شهرستان خود را مشخص و با همین منابع اعتباری محدود برای عملی شدن آنها برنامه‌ریزی کنند.

وی از برگزاری شورای برنامه‌ریزی بعدی استان در مهدیشهر خبر داد و گفت: در این شورا که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار خواهد شد. پروژه‌های این شهرستان و موانع پیش روی آنها مورد بررسی قرار گرفته و برای اجرایی شدن آنها تصمیم گیری خواهد شد. 

استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی استان سمنان از سفر احتمالی وزیر نیرو به استان سمنان در پنج‌شنبه این هفته خبر داد و از مدیران خواست طرح‌های مرتبط با این حوزه را نهایی و برای طرح در نشست با این عضو کابینه آماده کنند.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا