بانک و بیمهطلا و ارز

جزییات جدید از فعالیت سکه ثامن/ فروش اینترنتی طلا و سکه هنوز مناسب جامعه نیست

 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به سوء استفاده‌های اینترنتی در حوزه فروش آنلاین طلا و سکه که اخیرا توسط یک شرکت رخ داده است، گفت: این شرکت در شهر بناب فعالیت داشته و اخیرا بدون دریافت مجوز کسب‌و کار در منطقه ظفر تهران شروع به کار کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ابراهیم محمدولی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با تاکید بر این که جواز سایت و فضای مجازی با مجوز کسب واحد صنفی متفاوت است، اظهار کرد: فردی که مجوز و یا پروانه کسب واحد صنفی گرفته موظف است فقط در حیطه کاری که برای آن مشخص شده کار کند نه بیشتر.

این فعال بازار طلا با بیان این که اتحادیه طلا و جواهر تهران هیچ گونه مجوزی چه برای کسب و کار و فروش مجازی به شرکت ثامن نداده است، تصریح کرد: این شرکت یک پروانه کسبی برای فعالیت در واحد صنفی در شهرستان بناب گرفته که در آن واحد و در آن شهر فعالیت کند که اخیرا نیز ابطال شده بود، اما طی چند ماه گذشته این واحد صنفی به منطقه ظفر تهران ورود کرده و بدون کسب مجوز فعالیت چه برای واحد صنفی و چه فعالیت سایت، شروع به کار کرده است.

محمدولی ادامه داد: این واحد صنفی بیشتر اوقات تعطیل بوده و کسی در زمینه فعالیت این شرکت در فضای مجازی شکایتی نکرده است؛ ما نیز بر اساس مقررات نظام صنفی متوجه شدیم که در این واحد می‌خواهند فعالیت مربوط به طلا انجام دهند که بازرسان اتحادیه را فرستادیم و متوجه شدیم چهارچوب و قوانین را رعایت نکرده‌اند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به این که تا کنون این شرکت از ما پروانه کسب واحد صنفی و مجوزی برای فعالیت اینترنتی دریافت نکرده است، افزود: متاسفانه این شرکت با وجود بسته بودن واحد صنفی در همان فضا و در قالب یک شرکت اینترنتی فعالیت داشته است.

او با بیان این که همچنان تعدادی از این شرکت‌ها وجود دارند و وزارت صمت از تعداد و نوع فعالیت آن‌ها اطلاع دارد، خاطرنشان کرد: بارها اعلام کرده‌ام که در حوزه طلا و جواهر قصد رد کردن سایت‌های اینترنتی را نداریم چرا که بسیاری از افراد از این فضا استفاده درست می‌کنند اما با توجه به آماده نبودن بستر و فرهنگ این موضوع در جامعه، این نوع فعالیت را هنورز برای کشور مناسب نمی‌دانیم.

محمدولی درباره اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: پلیس فتا و دستگاه‌های قضا درمورد این موضوع پیگیری‌های مستمر دارند و کارها به خوبی پیش رفته و به زودی نتیجه خوبی به مالباختگان می‌دهند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا