انرژی

استنکاف سازمان برنامه‌وبودجه از اجرای بخشی از بودجه ۹۶/گزارش به قوه قضاییه ارجاع شد

نمایندگان مجلس با ارجاع گزارشی به قوه قضاییه موافقت کردند که به موجب آن سازمان برنامه و بودجه از اجرای قانون بودجه ۹۶ درباره‌ تخصیص بخشی از مبالغ دریافتی از عوارض برق برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و نگهداری شبکه‌های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک استنکاف کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس، گزارش کمیسیون انرژی در خصوص عدم اجرای بند ه تبصره ۶ بودجه ۹۶ را بررسی کرده و در نهایت با ۱۵۱ رای موافق و ۲۳ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در مجلس این گزارش را برای بررسی به قوه قضاییه ارجاع دادند.

این گزارش که درباره‌ی تخصیص و پرداخت عوارض برق در اجرای ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی تهیه شده است، به موضوع استنکاف سازمان برنامه و بودجه کشور از اجرای کامل بند ه تبصره ۶ قانون بودجه ۹۶ درباره‌ی تخصیص و پرداخت عوارض برق، موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق می‌پردازد.

این گزارش در سه بخش شامل طرح مساله، اقدامات کمیسیون انرژی و جمع بندی نهایی و ارائه پیشنهاداتت تهیه شده است.

در جمع بندی این گزارش آمده است که تا پایان سال ۹۶ مستند بند ه تبصره ۶ قانون بودجه ۹۶ مصرف ۹ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال عوارض برق از مشترکان برق دریافت و به خزانه واریز شد.

از این رقم صرفا مبلغ ۳ هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال تا پایان سال ۹۶ و بخشی از مصارف موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق تخصیص داده و پرداخت شده است.

با در نظر گرفتن موارد فوق، کمیسیون انرژی مستند به ماده ۲۳۶ قانون آیین نامه داخلی مجلس، عدم تخصیص مبلغ ۵ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال از باقی مانده عوارض برق دریافتی از مشترکان برق برای اجرای طرح‌های توسعه و نگهداری شبکه‌های روستایی و تولید برق تجدید پذیر و پاک را استنکاف سازمان و برنامه و بودجه کشور از اجرای بند ه تبصره ۶ قانون بودجه ۹۶ و ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور می‌داند. زیرا مسئولیت مستقیم تخصیص عوارض برق دریافتی به موارد مصوب در قوانین فوق با سازمان برنامه و بودجه بوده و تخلف این سازمان در این خصوص محرز است. لذا کمیسیون انرژی با استناد به تبصره ۱ ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس موضوع را برای اعلام نظر مجلس و ارسال به قوه قضاییه تقدیم می‌کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا