بانک و بیمهطلا و ارز

کاهش یک درصدی ارزش طلا با تقویت دلار

با تقویت ارزش دلار، قیمت طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی ۷.۱۴ دلار کاهش یافت و به ۱۲۰۰.۴ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش رویترز، با تقویت ارزش دلار در برابر استرلینگ انگلیس و یورو، قیمت طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی یک درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، پس از اینکه ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس گفت اتحادیه اروپا باید یک پیشنهاد جایگزین برگزیت تدارک ببیند.

اقدام چین برای تقویت مصرف داخلی نیز به تقویت دلار کمک کرد زیرا سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند که آخرین تنش تجاری آمریکا و چین بعید است رشد اقتصادی جهانی را کاهش دهد. شرایط دلار به عنوان ارز ذخیره اصلی، آن را ذینفع عمده از درگیری تجاری امریکا و چین ساخته است.

فوآد رزاق‌زاده، تحلیلگر فورکس گفت: «یک فروش یکجا و عمده پوند و یورو ارزش دلار را بالا برد و طلا که به دلار قیمت‌گذاری می‌شود، با کاهش قیمت روبرو شد.»

هرچه دلار گران‌تر می‌شود، طلا برای مالکان دیگر ارزها گران‌تر درمی‌آید.

هر اونس طلا با ۷.۱۴ دلار کاهش ۱۲۰۰.۴ دلار فروخته شد. طلا روز گذشته، کمترین رقم از ۱۱ سپتامبر یعنی ۱۱۹۱.۵۱ دلار را نیز تجربه کرد. بالا این حال این فلز گران‌بها طی هفته گذشته افزایش ۰.۴ درصدی را ثبت کرد.

در عین حال، سرمایه‌گذاران در انتظار نشست هفته آینده فدرال رزرو هستند که بسیار زیاد احتمال می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد. افزایش نرخ بهره طلا را برای سرمایه‌گذاران کمتر جذاب می‌سازد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا