بین الملل

ثبت رکورد جدید داوجونز در معاملات وال‌استریت

در معاملات روز جمعه وال‌استریت، در پایان هفته‌ای که نگرانی‌های تجاری را تا حد زیادی نادیده گرفت، رشد سهام صنعتی باعث شد شاخص داوجونز رکورد جدیدی را به ثبت برساند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در معاملات روز جمعه وال‌استریت، در پایان هفته‌ای که نگرانی‌های تجاری را تا حد زیادی نادیده گرفت، رشد سهام صنعتی باعث شد شاخص داوجونز رکورد جدیدی را به ثبت برساند.

با پیش‌بینی تغییر در چیدمان بخش‌های شاخص اس‌اندپی ۵۰۰، که در آن بخش ارتباطات تلفنی، به همراه سهام شرکت‌های سنگین‌وزنی نظیر فیس‌بوک و والت‌دیزنی به بخش جدیدی به نام خدمات ارتباطی الحاق خواهند شد، حجم معاملات به بالاترین سطح خود از ۹ فوریه تا کنون رسید.

درحالی‌که شاخص داو روز جمعه خود را با سود به پایان رساند، شاخص اس‌اندپی و نزدک در منطقه منفی به کار خود خاتمه دادند. اس‌اندپی و داوجونز از لحاظ هفتگی رشد کردند و شاخص داوجونز بزرگترین سود هفتگی خود را در دو ماه اخیر به ثبت رساند.

شاخص نزدک این هفته خود را با ضرر به پایان برد.

میانگین صنعتی داوجونز ۸۶.۵۲ واحد یا ۰.۳۲ درصد رشد کرد و به رکورد جدید ۲۶۷۴۳.۵ دست یافت. اس‌اندپی ۵۰۰ اما با ۱.۰۸ واحد یا ۰.۰۴ درصد افت، کار خود را در ۲۹۲۹.۶۷ واحد به پایان برد و شاخص نزدک ۴۱.۲۸ واحد یا ۰.۵۱ درصد پایین آمد تا در ۷۹۸۶.۹۶ واحد بسته شود.

زیر شاخص ارتباطات تلفنی، در آخرین روز معاملات خود به عنوان یک بخش جداگانه اس‌اندپی، ۱ درصد جهش کرد و بزرگترین سود شاخص اس‌اندپی را شکل داد.

اما در معاملات دیروز تمام سهام شرکت‌های بزرگ گروه فانگ (فیسبوک، اپل، آمازون، نت‌فلیکس و گوگل) بین ۱.۱ تا ۱.۹ درصد سقوط کردند.

در معاملات دیروز در بورس‌های آمریکا ۱۰.۷۷ میلیون سهم دادوستد شد که حدود ۶۴ درصد بالاتر از میانگین ۲۰ روز معاملاتی قبلی که ۶.۵۷ میلیارد سهم دادوستد شده بود، بالاتر است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا