بانک و بیمهطلا و ارز

طلا به کمک پلاتین می‌رود

تحلیلگران می گویند فضای مطلوب‌تر در بازار طلا به نفع پلاتین خواهد بود که امسال ضعیف‌ترین عملکرد را در فلزات گروه پلاتین (پی جی ام) داشته است.

به گزارش کیتکونیوز، بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی در شرکت "تی دی سکیوریتیز" اظهار کرد: با تثبیت شدن فضای طلا، ضعیف شدن دلار آمریکا و بهبود ارزش یوان چین و راند آفریقای جنوبی و کاهش تولید برای تعدیل هزینه‌ها، پلاتین روزهای بهتری را پیش رو خواهد داشت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، هر اونس پلاتین تا اواسط هفته جاری ۷۹۶ دلار معامله شد و تحلیلگر "تی دی سکیوریتیز" انتظار دارد تا پایان امسال به ۹۰۰ دلار و تا پایان سال ۲۰۱۹ به ۱۱۰۰ دلار افزایش پیدا کند.

این فلز ارزشمند پس از اینکه در اوایل سال ۲۰۱۸ به رکورد ۱۰۲۸ دلار صعود کرد، در طول سال برای حفظ ارزش خود دست و پنجه نرم کرد و قیمتش حدود ۱۵۰ دلار کمتر از ابتدای سال است و به اندازه ۸۰ درصد قیمت پالادیم معامله می‌شود.

در گزارش هفتگی "تی دی سکیوریتیز" خاطرنشان شده تثبیت اوضاع بازارهای نوظهور و بهبود فضا در بازار طلا، به رونق تقاضا برای پلاتین کمک خواهد کرد. ضعف عملکرد پلاتین تا حدودی به دلیل عملکرد غیرمطلوب طلا از اواسط آوریل بوده است.

با وجود این‌که طلا عموما یک دارایی مطمئن به شمار می‌رود اما ماه‌ها جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن، باعث شده سرمایه‌گذاران با این اعتقاد که آمریکا در این جنگ زیان کمتری خواهد دید دلار خریداری کنند. در نتیجه قیمت طلا در بحبوحه تشدید تنش‌های تجاری و دورنمای بالاتر رفتن نرخ‌های بهره آمریکا، از بالاترین رکورد امسال که در آوریل به ثبت رسانده بود، بیش از ۱۲ درصد سقوط کرده است.

به گفته میلک، در حال حاضر وضعیت طلا بهتر به نظر می‌رسد و این فلز ارزشمند در محدوده ۱۲۰۰ دلار مانده است. قیمت طلا تا پایان امسال به ۱۲۷۵ دلار و تا پایان سال ۲۰۱۹ به ۱۳۷۵ دلار صعود خواهد کرد.

مبنای پیش‌بینی قیمت این تحلیلگر برای طلا، افت شاخص دلار، پایین رفتن انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره و  نگرانی‌ها پیرامون ریسک‌پذیری است که کمک کرده است این فلز زرد نزدیک ۱۲۰۰ دلار معامله شود.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا