امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تعاون روستایی خرمای خوزستانی را به صورت حمایتی خریداری می کند

اهواز- سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های کشاورزی خوزستان از ورود تعاون روستایی استان برای خرید حمایتی محصول خرما از نخلداران خوزستانی خبر داد.

همچنین بخوانید

سید لطیف سیف السادات در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تعاون روستایی خوزستان در راستای حمایت از تولید ملی محصول خرما و حمایت از نخلداران استان، محصول نخلداران خوزستانی را به صورت تضمینی خریداری می کند.

وی با بیان اینکه این اقدام باعث نجات نخلستان ها خواهد شد، افزود: با خرید تضمینی محصول خرما، بخشی از خسارت های وارده به کشاورزان و معیشت آنان را جبران می شود.

سیف السادات حمایت تعاون روستایی از نخلداران در شرایط کنونی را قابل تقدیر دانست و با اشاره به خشکسالی سال های اخیر و شوری آب و تأثیر آن بر محصول خرمای خوزستان گفت: در سال های گذشته خسارت زیادی به نخلستان های استان به ویژه نخیلات خرمشهر و آبادان وارد و باعث افت شدید کیفیت و کمیت محصول خرمای استان شد به گونه ای که بخشی از نخلستان ها به دلیل کم آبی و شوری آب از بین رفتند.

سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های کشاورزی خوزستان با اشاره به پائین بودن قیمت خرما و لزوم خرید حمایتی این محصول بیان کرد: به منظور حمایت از تولید محصول خرما و حفظ نخیلات استان خرید حمایتی خرمای استان خوزستان از سوی تعاون روستایی در دستور کار قرار گرفته است که اقدامی ارزشمند و تاریخی به شمار می آید.

وی ادامه داد: در واقع ورود تعاون روستایی به عرصه خرید محصول مهم خرما و تلاش برای بهبود شرایط بازار و ارتقاء معیشت نخلداران می تواند نتایج خوبی برای نخلستان های استان داشته باشد و رضایتمندی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را در پی خواهد داشت.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: امسال بر اساس مصوبات در ابتدا قیمت ۲۹ هزار ریال به عنوان قیمت خرید توافقی برای هر کیلو خرمای درجه یک و با احتساب سه هزار ریال هزینه سبد و حمل تعیین شد و پس از آن با تصویب سیاست خرید حمایتی خرما از سوی تعاون روستایی شاهد رونق بازار و افزایش محسوس  قیمت در قیمت های پایه خرید خرما از نخلداران بوده‌ایم.

مهدی صیاحی افزود: در حال حاضر شبکه تعاون روستایی در شهرستان هایی که دارای محصول خرما هستند آمادگی لازم برای خرید محصول خرمای نخلداران را دارند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا