بین الملل

ترامپ بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین تعرفه جدید وضع کرد

رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از «سیاستها و رویه های ناعادلانه!» در حوزه تجارت، از وضع دور جدیدی از تعرفه های گمرکی بر کالاهای وارداتی از چین خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از گاردین، «دونالد ترامپ» روز دوشنبه با وضع دور جدیدی از تعرفه های گمرکی بر ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی از چین، به جنگ تجاری واشنگتن- پکن ابعاد تازه ای بخشید.

ترامپ در بیانیه ای که به مناسبت وضع این تعرفه ها صادر کرد، مدعی شد: «چنانچه چین به اقدام تلافی جویانه علیه کشاورزان و سایر صنایع آمریکا دست بزند، ما نیز فوراً برای اجرای فاز سوم دست بکار می شویم که شامل وضع تعرفه بر حدود ۲۶۷ میلیارد دلار کالای وارداتی دیگر [از چین] است».

ترامپ در ادامه «سیاستها و رویه های ناعادلانه» را از دلایل این جنگ تجاری خواند.

گفتنی است که برخلاف تعرفه های پیشین که کسب و کارها را نشانه می گرفت، تازه ترین دور از این تعرفه ها به طور مستقیم هزاران قلم کالای مصرفی- از چمدان و وسایل الکترونیکی گرفته تا اثاثیه منزل و مواد غذایی- را شامل می شود.

ترامپ اوایل روز دوشنبه در یک پیام توئیتری به کشورهای خارجی هشدار داد که در صورت عدم موافقت با وضع قراردادهای تجاری «عادلانه» (!) با آمریکا، با تعرفه های گمرکی سنگین تری روبه رو خواهند شد.

این در حالی است که اقتصاددانان بر این باورند وضع تعرفه های سنگین تر عموماً ضد تولید هستند؛ زیرا هزینه های بالاتری را به مصرف کنندگان تحمیل می کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا