بورسبورس اوراق

«مبین» از نرخ تسعیر ارز گفت/ «ددام» موفق به فروش زمین شد

دوشنبه روزی به نسبت کم رفت آمد نسبت به روزهای قبل بود. طی این روز با کاسته شدن از شیب رشد قیمت ها در بورس و فرابورس از تعداد توقف‌های ناشی از نوسان قیمت تا حدی کاسته شد٬ به‌طوری‌که شاهد ۲۵ توقف و ۱۷ بازگشایی بودیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، روز جاری از ابتدا با رشد شاخص آغاز شد؛ رشدی که در طول روز ادامه داشت و منجر به افزایش  دو هزار و ۳۶۱ واحدی شاخص و رسیدن آن به ۱۵۸ هزار و ۷۲ واحد شد. در این روز «ددام» از فروش زمین گفت و «ثشاهد» از عدم استقبال خریداران از زمین به مزایده گذاشته شده در کن خبر داد.

بورس:

«ددام» زمین فروخت: نماد معاملاتی شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس (ددام) به علت برگزاری مزایده فروش ساختمان دفتر مرکزی متوقف شد. این شرکت اعلام کرده که در راستای انتقال دفاتر مرکزی به استان ها و محل استقرار کارخانه ها و نیز چابک و چالاک سازی مجموعه ها در نظر دارد  که املاک مازاد شرکت های وابسته به خود را از طریق مزایده عمومی به فروش برساند. حال پس از برگزاری٬ برنده مزایده شرکت هما فارمد عنوان شده و اعلام شده است که مبلغ مورد توافق ۹ میلیارد تومان است. مقرر شده که تسویه قرارداد یاد شده به صورت ۴۰ درصد همزمان با امضای مبایعه نامه، ۵۰ درصد همزمان با تحویل ملک مورد مزایده مشروط به رعایت حداکثر دو ماه از تاریخ مبایعه نامه و ۱۰ درصد مابقی دو ماه پس از تحویل ملک مورد مزایده همزمان با انتقال رسمی سند مالکیت در دفتر اسناد رسمی شماره ۱۱۲۱ تهران به برنده مزایده، صورت گیرد. گفتنی است ارزش دفتری دارایی برای شرکت دو میلیارد تومان عنوان شده است.

همچنین بخوانید

«ثشاهد» از فروش زمین ناکام ماند: نماد معاملاتی شرکت شاهد (ثشاهد)  به دنبال ارائه توضیحات درخصوص سرانجام مزایده برگزار شده از سوی شرکت به منظور فروش قطعه زمینی واقع در منطقه کن، متوقف شد. طی این توقف شرکت اعلام کرد که به علت عدم مراجعه شخص حقیقی یا حقوقی در مزایده، این مزایده ناموفق بوده و شرکت نتوانسته زمین اعلام شده را بفروشد.

«مبین» و نرخ تسعیر ارز: نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی مبین (مبین) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت درخصوص نرخ تسعیر ارز اعلام شده توسط بانک مرکزی متوقف شد. بنابر آنچه که شرکت اعلام کرده است٬ براساس قرارداد فروش سرویس های جانبی با شرکت‌ها، ‌نرخ تسعیر ارز اعلام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ملاک عمل صدور صورت‌حساب‌های این شرکت است. نرخ مذکور تا تاریخ ۱۵مرداد به چهار هزار و ۴۱۲ تومان رسید و پس از این تاریخ، به دلیل اینکه نرخ ۴۲۰۰ تومان مربوط به کالای گروه یک است، ‌نرخ بازار سنا ملاک عمل صدور صورت‌حساب‌های این شرکت قرار خواهد گرفت و در صورت تغییر و اعلام مبنای جدید محاسبه نرخ ارز از جانب مراجع قانونی و ذیصلاح، صورت‌حساب اصلاحی برای مشتریان صادر می‌شود و همزمان اطلاع‌رسانی نیز صورت خواهد گرفت.

فرابورس:

پیش بینی تعدیل مثبت «خکاوه» را متوقف کرد: شرکت سایپا دیزل در یک اطلاعیه شفاف‌سازی اعلام کرد که با توجه به ضرورت و اهمیت طرح نوسازی ناوگان تجاری فرسوده ریاست جمهوری در سال ۹۶ ، همه اقدامات از قبیل تامین منابع ارزی از محل صندوق توسعه ملی، تصویب شورای اقتصاد و تضامین بازپرداخت آن و همه مراحل قانونی این طرح انجام شده است. براساس اعلام خبر از سوی مدیرعامل شرکت، پس از اخذ و تایید پروفرمای هشت هزار دستگاه محصول KX (جایگزین محصول ولوو) و ثبت سفارش آن در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال نهایی شدن افتتاح اعتبار اسنادی و فعال شدن LC در بانک پارسیان است. با توجه به اهمیت موضوع و اثرات مالی بر سود و زیان شرکت، پیش‌بینی می‌شود در صورت تحقق طرح فوق، سود پایه هر سهم طی دو سال مالی به مبلغ ۱۹۹ تومان و شش ریال تغییر یابد که ۵۰ درصد مبلغ فوق برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ است.

«فن آوا» توضیح داد: نماد معاملاتی (فن‌آوا) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت درخصوص ارائه خدمات سرویس، نگهداری، پشتیبانی و تعمیرات سامانه هوشمند سوخت برای شرکت گروه فن آوا متوقف شد. بنابر توضیحات شرکت ارائه خدمات به منظور دستیابی به کلیه سرویس های قابل ارائه توسط مرکز داده، پولرها، جایگاه های عرضه فرآورده با قابلیت دسترسی و اطمینان بالا و کلیه امور مربوط به سرویس، نگهداری، پشتیبانی و تعمیرات سخت افزارها و نرم‌افزارهای سامانه هوشمند سوخت در طول ایام هفته و کل سال بدون تعطیلی است که اهم آن عبارت است از: ۱- پشتیبانی، رفع عیب و پیکربندی نرم‌افزارهای پایه و میان‌افزارهای مراکز داده‌ای و پولرها؛ ۲- سرویس، پیکربندی، پشتیبانی و تعمیرات سخت افزارهای شبکه، مرکز داده، پولرها و سایت پشتیبان؛ ۳- سرویس، پیکربندی، پشتیبانی و تعمیرات سخت‌افزارهای تجهیزات دفتر جایگاه؛ ۴- اعمال تغییرات دستی (RPM) در مجاری عرضه که تغییرات را دریافت نکرده اند (مطابق لیست مرکز داده) براساس نیاز و ضرورت تشخیص داده شده توسط کارفرما؛ ۵- جمع آوری و تحویل کلیه تجهیزات سخت افزار ترمینال (POS) از مجاری عرضه سراسر کشور و ارسال مجدد جهت نصب؛ ۶- سرویس، پیکربندی، نصب، راه اندازی و تعویض قطعات در بیش از ۳۷۰۰ باب جایگاه های عرضه فرآورده واقع در اقصی نقاط کشور؛ ۷- ارائه خدمات پهنای باند تجهیزات VSAT بر روی ترانسپوندر بدر ۵ به صورت Kb/sec 64.128 (با ضریب اشتراک یک به هشت) در بیش از ۶۰۰ نقطه مجاری عرضه واقع در اقصی نقاط کشور و به صورت Kb/sec 512.256  بدون ضریب اشتراک، (Dedicated) برای مراکز داده ای و پولرها در هشت نقطه و در یک نقطه مرکزی (هاب) و مانیتورینگ آنها؛ ۸- پشتیبانی از زیرساخت های فیزیکی مرکز داده؛ ۹- ایجاد و راهبری مرکز تماس و پاسخگویی؛ help desk , call center-10 ایجاد مرکز تعمیر و پشتیبانی از تجهیزات مجاری عرضه؛ ۱۱- نصب و راه اندازی تجهیزات در مجاری عرضه جدید الاحداث و یا افزایش ظرفیت مجاری فعال؛ ۱۲- نصب رک و patch panel ؛ ۱۳-تامین کارشناسان مورد نیاز مرکز داده سامانه هوشمند سوخت؛ ۱۴- انجام سایر خدمات و نیازمندی های مورد نیاز کارفرما ابلاغی در چارچوب کارهای اضافی و افزایش مقادیر کار. شرکت همچنین اعلام کرده است که مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان به عنوان ضمانت‌نامه شرکت در مناقصه تعیین شده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

اقتصاد.آنلاین

منبع
اقتصادآنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا