بانک و بیمهطلا و ارز

رکود بازار طلا ارتباطی به محرم ندارد

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از تعطیلی شش روزه بازار طلای تهران از امروز دوشنبه خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از مهر، سید محمود شربیانی گفت: همه ساله همزمان با ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بازار طلای تهران اعم از بنکداران و خرده فروشان از هشتم تا سیزدهم محرم تعطیل است .

وی گفت: بازار طلای تهران از امروز دوشنبه ۲۶ شهریور تا روز شنبه ۳۱ شهریورماه تعطیل است و قیمتهای اعلامی طلا و سکه در بازار در این مدت غیررسمی می باشد.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ولایتمداری بازار و صنف طلا و جواهر افزود: کسبه و بازاریان با بستن مغازه های خود و با برپایی تکیه و هیات عزاداری به سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان می‌پردازند و اقامه عزا برای این امام همام و یاران باوفایش را بر کسب و کار خود برتر می دانند.

این فعال صنفی در مورد فلسفه تعطیلی بازار در ایام شهادت ائمه معصومین علیهم السلام افزود: تعطیلی بازار به یک سنت دیرینه و چند صد ساله بر می گردد و آنها با عشق به اهل بیت عصمت و طهارت واحدهای صنفی خود را تعطیل کرده و در مراسم‌های عزاداری شرکت می کنند.

شربیانی با اشاره به رکود موجود در بازار خاطرنشان کرد: رکودی که هم‌اکنون در بازار وجود دارد هیچ ارتباطی با ایام محرم ندارد و افت تقاضا و کاهش حجم خرید و فروش از ابتدای سال تشدید شده  و ناشی از مسایل و فضای کلان اقتصادی است.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا