شرایط دریافت صندوق امانات بانک ملی چیست؟ / فهرست شعب بانک ملی دارای صندوق اجارهای
نگهداری اموال و اشیای گرانقیمت به روشهای سنتی ممکن است مخاطراتی به همراه داشته باشد، اما استفاده از روشهای مدرن، اطمینان خاطر جدی برای صاحبان این اموال خواهد داشت. بانک ملی ایران، بهکارگیری صندوقهای اجارهای را به مشتریان خود پیشنهاد میکند.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، صندوقهای اجارهای این امکان را به مشتریان میدهند که با استفاده از یک فضای امن و مطمئن، اموال خود را نهتنها در مقابل سرقت، بلکه در مقابل خطرات دیگری چون آتشسوزی حفظ کنند. دسترسی به صندوقهای اجارهای بانک ملی ایران بسیار ساده است و امنیت آنها توسط بزرگترین بانک کشور تضمین میشود.
مشتریان میتوانند برای اطلاع از شعب دارای صندوق اجارهای به قسمت صندوق اجارهای در بخش خدمات بانکی سایت بانک ملی ایران مراجعه کنند. ازآنجاکه این صندوقها دارای ظرفیت محدود بوده و تقاضا برای دریافت آنها بالاست، بنابراین شعب طبق ضوابطی خاص ازجمله داشتن حساب بانکی در آن شعبه، صندوقها را واگذار میکنند.
شرایط دریافت صندوق امانات بانک ملی چیست؟ / فهرست شعب بانک ملی دارای صندوق اجارهای
بانک ملی ایران صندوق اجارهای با خصوصیات و شرایط مذکور در آییننامه به مشتریان خود به اجاره واگذار میکند و هر شخص حقیقی یا حقوقی که مطابق قانون، اهلیت معامله داشته باشد میتواند با رعایت مقررات مربوطه مبادرت به اجاره صندوق کند.
اجاره صندوق اجارهای کاملاً شخصی و اسمی است یعنی فقط اجارهکننده میتواند از آن استفاده کند.
صندوقهای اجارهای در ابعاد و اندازههای مختلف بوده و هر یکبهدو قفل مجهز است، یک قفل مربوط به مشتری و یک قفل متعلق به بانک است که هر قفل دارای یک کلید اصلی و یک کلید یدکی است. هر دو کلید قفل مشتری، در موقع اجاره به او تحویل خواهد شد.
صندوق اجارهای بدون کلید دو قفل یعنی کلید قفل بانک و کلید مشتری بازنخواهد شد بنابراین بدون کلید مشتری احدی قادر به باز کردن صندوق نخواهد بود.
هردو کلید قفل مشتری نزد مشتری خواهد بود. اگر درنتیجه عدم مراقبت مشتری، هردو کلید وی مفقود شود و بانک ناچار به شکستن صندوق شود، مشتری ملزم به پرداخت مبلغی برابر بهاء قفل و دو کلید طبق تعرفه بانک بابت خسارت شکستن و هزینههای تعمیر و رنگ وبهای کلیدها و قفل صندوق است.
درصورتیکه یکی از کلیدهای قفل مشتری مفقود شود مشتری باید فوراً بانک را آگاه سازد تا قفل صندوق با حضور وی تغییر داده شود و در این صورت مشتری ملزم به پرداخت مبلغی بابت بهای کلید و هزینه تعمیر قفل طبق تعرفه بانک است.
مشتری میتواند در صندوق خود هرگونه اشیاء و اسنادی را که متناسب با حجم صندوق باشد بگذارد بهشرط آنکه اشیائی نباشد که درنتیجه فساد و یا علل دیگر به صندوق و خزانه بانک خسارت وارد آورد. بههرحال هر نوع خسارتی که از این بابت یا تحت هر عنوان دیگری به بانک وارد شود بر عهده مشتری خواهد بود.
مشتریانی که دارای گواهینامه اجاره صندوق باشند میتوانند در کلیه ساعات اداری بانک به محل صندوق اجارهای مراجعه و پس از تکمیل و امضاء پروانه ورود و تسلیم آن به مسئول مربوطه به صندوق خود سرکشی کنند.
مشتری میتواند برای باز کردن صندوق و گذاشتن و برداشتن اشیاء و اسناد و امور دیگر مربوط به صندوق به شخص دیگری وکالت بدهد. بانک وکالتنامه را از مشتری اخذ و در حسابهای مربوطه ثبت خواهد کرد. متصدی صندوق اجارهای مراتب وکالت را در برگ درخواست اجاره صندوق و کارت نمونه امضاء مشتری با قید شماره انتظامی یادداشت و کارت نمونه امضاء وکیل را تنظیم خواهد کرد.
اجاره صندوق اجارهای قابلانتقال نیست و مباشرت خود مشتری شرط است.
افتتاح حساب برای متقاضی خدمات صندوق اجارهای الزامی است.
- تکمیل برگ درخواست اجاره صندوق اجارهای و کارت نمونه امضاء عکسدار توسط متقاضی
- اخذ کارمزد سالانه و ودیعه صندوق
- تحویل کلیدهای مربوطه صندوق به مشتری
بانک ملی ایران اعتماد مردم ایران را محکمترین پشتوانه خود دانسته و اعتقاد دارد که مشتریان حقدارند نسبت به خدماتی که به آنان ارائه میشود، دارای اطلاعات کافی و جامع باشند. بر همین اساس همواره سعی میشود تا شفافترین و آخرین اطلاعات لازم در اختیار مشتریان قرار گیرد.
عملیات صدور سند اجاره (اجارهبها سالانه، ودیعه) |
اجاره به ازای هر سانتیمتر مکعب حجم ۱۰۰ ریال (حداقل ۵۰۰۰۰۰ ریال) ودیعه اجارهبها ۸ برابر مبلغ اجارهبها حداقل مبلغ ۴۰۰۰۰۰۰ ریال |
هر بار استفاده از صندوق |
بدون کارمزد |
مفقودی کلیدها |
تمامی هزینههای مربوط به قفلها و کلیدها + ۱۰۰۰۰۰ ریال |
تخلیه و تحویل صندوق |
بدون کارمزد |
مراحل انجام کار
- تکمیل برگ درخواست اجاره صندوق اجارهای و کارت نمونه امضاء عکسدار توسط متقاضی
- اخذ کارمزد سالانه و ودیعه صندوق
- تحویل کلیدهای مربوطه صندوق به مشتری
بانک ملی ایران اعتماد مردم ایران را محکمترین پشتوانه خود دانسته و اعتقاد دارد که مشتریان حقدارند نسبت به خدماتی که به آنان ارائه میشود، دارای اطلاعات کافی و جامع باشند. بر همین اساس همواره سعی میشود تا شفافترین و آخرین اطلاعات لازم در اختیار مشتریان قرار گیرد.