صنعت، معدن، تجارت

پیشرفت نامطلوب پروژه فولاد ازنا/تأمین منابع مالی با مشکل مواجه شد

ازنا- وزیر صنعت با اشاره به پیشرفت نامطلوب پروژه فولاد و ذوب‌آهن ازنا گفت: تأمین منابع مالی و تجدید در میزان منابع با توجه به تغییرات ارزی از مشکلات این پروژه است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری ظهر امروز دوشنبه در جریان بازدید از پروژه فولاد و ذوب آهن ازنا با تاکید بر اینکه این پروژه می تواند در ایجاد اشتغال نقش مهمی داشته باشد، اظهار داشت: پیشرفت پروژه خیلی خوب نیست و یکی از مهم ترین مسائل و مشکلات آن تامین منابع مالی برای ادامه مسیر است.

وی با بیان اینکه با مسئول کنسرسیوم بانکی آن که بانک صنعت و معدن بود مذاکره شد تا در اولین فرصت وام مصوب خود را از مجمع کنسرسیوم دریافت کنند، تصریح کرد: اگر قرار است تمدید یا تجدید نظر در مورد میزان آن باشد باید در اولین فرصت بانک صنعت و معدن این اقدام را انجام دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه این طرح نیاز به مشارکت غیر از بانک هم دارد، افزود: سرمایه گذاران به دنبال جلب مشارکت جدید هستند که امیدواریم موفق شوند؛ دولت در زمینه تحقق این هدف از هیچ کمکی دریغ نمی کند.

شریعتمداری یادآور شد: امیدواریم شاهد افتتاح این پروژه عظیم در این منطقه کشور باشیم.  

وی با بیان اینکه تسهیلات مورد نیاز این پروژه ۱۰۰ میلیارد است که بخشی از آن اختصاص یافته، تصریح کرد: ۸۰ میلیارد از اعتبار نیز به زودی تامین می شود؛ البته باید با توجه به شرایط جدید ارزی، برآورد جدیدی از میزان منابع مورد نیاز طرح صورت گیرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا