اقتصاد کلان

ساعات کار مفید بخش دولتی تنها ۲۲ دقیقه

 

رئیس انجمن مدیریت اجرایی ایران گفت: ساعت کار مفید بخش دولتی کشور در بهترین شرایط بطور میانگین روزانه ۲۲ دقیقه است در حالیکه شعب بانک ها از هشت ساعت ۳.۵ ساعت در روز کار مفید انجام می دهند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین وظیفه دوست در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: تفاوت ساعات کار مفید بخش دولتی و بانک ها در ایران خیلی معنا دار است.

وی اظهارداشت: حال سئوالی که در ذهن خطور می کند اینکه چرا با وجود شرایط موجود در کشور به لحاظ حقوق، مزایا، فرهنگ کار و مواردی از این دست بانک ها از وضعیت بهتری به لحاظ کار مفید برخوردارند؟

رئیس انجمن مدیریت اجرایی در خصوص چرایی پائین بودن ساعت کار مفید در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته نیز به رادیو اقتصاد توضیح داد: علی رغم اینکه ماده ۵۱ قانون کار می گوید: «میزان ساعات کار طی هفته در کشور ۴۴ ساعت است ولی این قانون هیچ تاکیدی بر بهره وری نیروی انسانی و کار مفید ندارد.»

وی افزود: بطور میانگین در کشورهای پیشرفته از ۴۴ ساعت کار در هفته ۲۸ ساعت کار مفید انجام می دهند.

وظیفه دوست تصریح کرد: طبق گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در خوش بینانه ترین حالت بطور میانگین ساعت کار مفید در ایران ۱۱ ساعت است در حالیکه برخی از ارگان هااین عدد را حداکثر بین شش تا هفت ساعت عنوان می کنند.

وی در ادامه اذعان داشت: میزان ساعات کارمفید در ژاپن بین ۴۰ تا ۶۰ ساعت و در کره ۵۴ تا ۷۲ ساعت است.

رئیس انجمن مدیریت اجرایی ایران یادآورشد: پائین بودن میزان کار مفید یکی از مشکلات جدی نظام اداری و به تبع اقتصاد کشور است.

برنامه «نود و هشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی « مهرگان سواد کوهی، مهدی شیار» از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ به مدت ۹۰ دقیقه با هدف اطلاع رسانی درباره موضوعات اقتصادی با جلب مشارکت و تعامل مخاطبان و ارتقای فرهنگ اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا