خودروصنعت، معدن، تجارت

طرح لغو ممنوعیت واردات خودرو رای نمی آورد

عضو کمیسیون صنایع و معادن خانه ملت گفت: طرح لغو ممنوعیت واردات خودرو به هیچ وجه در مجلس رای نخواهد آورد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا منصوری در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این طرح با هدف کنترل بازار یا عرضه خودروی بیشتر در جامعه از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده است.

وی همچنین اظهارداشت: ورود هر نوع کالای ارز بر مثل خودرو با توجه به افت ارزش ریال در مقابل دلار به یقین قیمت دلار را بیش از این افزایش می دهد.

همچنین بخوانید

این نماینده مخالف طرح لغو ممنوعیت واردات خودرو در مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت سفارش یا واردات خودرو در شرایط فعلی به هیچ وجه صلاح نیست.

وی افزود: هزینه های بالا در کشور مانند واردات خودروهای لوکس و گران قیمت یکی از دلائل مهم افزایش قیمت دلار در برابر ریال است.

منصوری تصریح کرد: متناسب با درآمد باید هزینه کند بنابراین وقتی کشور صادرات خودرو ندارد به تبع واردات نیز هیچ گونه توجیهی نخواهد داشت.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: کنترل بازار از جمله دلائل طراحان طرح لغو ممنوعیت واردات خودرو در مجلس است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس دهم افزود: پول های سرگردان در حال حاضر به سمت بازار خودرو سرازیر شده است از اینرو ضرورت ایجاب می کند مدیریت به نحوی باشد که خودرو به دست متقاضیان واقعی برسد نه دلالان و واسطه ها!.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد سودجوء و فرصت طلب با در اختیار داشتن نقدینگی زیاد تعداد زیادی خودرو از کارخانجات خریداری و در بازار آزاد به چند برابر قیمت به فروش می رسانند.

منصوری در ادامه یادآورشد: اگر ممنوعیت واردات خودرو لغو شود بدون شک قیمت دلار به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر، کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا