امور زیربناییراه و ساختمان

کنترل اجاره بها با ساخت مسکن استیجاری

نایب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک گفت: ساخت مسکن استیجاری با سازه پایدار و محکم می تواند بهترین راهکار برای کنترل وضعیت نابسامان اجاره بها باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسام عقبایی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه با افزایش تولید مسکن در کشور می توان وضعیت اجاره بها را کنترل کرد، افزود: تا زمانی که بازار رقابتی در حوزه مسکن ایجاد نشود نمی توان نرخ اجاره بها را کنترل کرد.

وی اظهارداشت: مبحث ساماندهی اجاره بها سالهاست که در کشور مورد بررسی دولت های مختلف و مجلس شورای اسلامی قرار گرفته تا اجاره بها طبق قوانینی متناسب با درآمدها سازگار و کنترل شود.

همچنین بخوانید

نایب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک ادامه داد: براساس لایحه ارائه شده از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی حمایت از مستاجران، رشد نرخ اجاره بها و مدت قرارداد در چارچوبی قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه لایحه موردنظر مربوط به مالکیت مدنی و شرعی افراد است این لایحه در مجلس شورای اسلامی رای نخواهد آورد، گفت: لایحه حمایت از مستاجران راهکار اساسی برای کنترل نرخ اجاره بها نیست و چنین راهکارهایی تنها نوعی گفتاردرمانی است.

عقبایی افزود: با توجه به اینکه توازن میان عرضه و تقاضا در حوزه اجاره بها و نرخ اجاره بها با میزان درآمد افراد وجود ندارد و در دولت های مختلف هم برنامه مدونی برای تولید مسکن استیجاری وجود نداشته بنابراین برای ساماندهی اجاره بها باید راهکاری بلندمدت اندیشید و در کنار آن نیز برنامه هایی کوتاه مدت ارائه داد.

وی ادامه داد: ارائه مشوق برای تولید مسکن با اختصاص تسهیلات بانکی ارزان قیمت، تزریق نقدینگی به حوزه اجاره و اجرای طرح پله ای مالکیت می تواند در ساماندهی وضعیت اجاره بها نقش آفرین باشد.

نایب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک در پایان به رادیو اقتصاد یادآورشد: اگر تسهیلات مناسبی در اختیار سازندگان قرار گیرد و در ساخت مسکن های اجاره ای با سازه ای پایدار نظارت شود می توان وضعیت اجاره بها را سامان بخشید.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی « حسن سعید کلاهی، سید وحید موسوی، حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا