تجارتصنعت، معدن، تجارت

جزئیات آراء محکومیت ۱۲ کارمند گمرک بوشهر + سند

رای قطعی پرونده تخلفات سال ۹۵ کارکنان گمرک بوشهر منتشر شد بر این اساس متهم ردیف اول به ۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، جزای نقدی معادل مال مأخوذه و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، متهم ردیف اول  پرونده تخلفات گمرک بوشهر متهم به اخذ رشوه به مبلغ یک‌میلیارد و ۳۱۸ میلیون تومان بود. وی به ۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، جزای نقدی معادل مال مأخوذه و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.
تحمل سه سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و جزای نقدی معادل مال مأخوذه و انفصال از خدمات دولتی به مدت سه سال حکم ردیف دوم این پرونده  است. اتهام متهم ردیف دوم پرونده رشا و ارتشاء گمرک بوشهر اخذ رشوه به مبلغ یک میلیارد و ۵۰ تومان بود که با رعایت مقررات تخفیف حکم آن صادر شد.
متهمان ردیف‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم با رعایت مقررات تخفیف مجازات هر کدام به تحمل دو سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و جزای نقدی معادل مال مأخوذه و انفصال از خدمات دولتی به مدت سه سال محکوم شدند.

همچنین بخوانید

اتهام ردیف سوم پرونده رشا و ارتشاء گمرک بوشهر اخذ رشوه به مبلغ ۷۱۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بوده است.
متهم ردیف چهارم مبلغ ۵۱۸ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان، متهم ردیف پنجم  ۲۵۰ میلیون تومان و متهم ردیف ششم مبلغ ۱۸۱ میلیون تومان رشوه دریافت کرده بود.
متهم ردیف هفتم این پرونده به ۱۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، جزای نقدی معادل مال مأخوذه، انفصال از خدمات دولتی به مدت سه سال محکوم شد. این متهم علاوه بر این به سبب معاونت در تحقق جرائم رشا و ارتشا از طریق وصول و ایصال وجه به پنج سال حبس و ۲۰  ضربه شلاق نیز محکوم شده است.
اتهام ردیف ۷ اخذ رشوه به مبلغ ۱۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است.
متهمان ردیف‌های هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم هر کدام به تحمل شش ماه حبس و ضبط مال ناشی از ارتشاء یا معادل آن در حق صندوق دولت محکوم شدند.
این افراد به ترتیب به اتهام‌های پرداخت رشوه به مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان، پرداخت رشوه به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان، پرداخت رشوه به مبلغ ۸۰ میلیون تومان و چهار عدد سکه تمام بهار آزادی، پرداخت رشوه به مبلغ ۸۰ میلیون تومان، محکوم شدند.

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا