اقتصاد کلان

انتقاد بی‌سابقه عباس شاکری از مسعود نیلی/چطور در ۳ سال اخیر کاهش تورم را شاهکار دولت معرفی کردید؟

عباس شاکری اقتصاددان حامی دولت در انتقاد بی‌سابقه‌ای از مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور نوشت: می‌خواهند از مسئولیت فرار کنند، اگر نقدینگی‌های قبلی موجب تورم امسال شده چطور در سه سال اخیر کاهش تورم را شاهکار دولت معرفی کردید؟

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عباس شاکری اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه در مقاله‌ای با انتقاد از مسعود نیلی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقتصادی نوشت: “اگر نقدینگی‌های قبلی موجب تورم امسال شده است چطور شما در سال‌های ۹۳ تا ۹۶ شاهکار دولت را کاهش تورم معرفی می‌کردید؟ چند بار سؤال کردیم شما چطور تورم را کاهش دادید سکوت کردید، حالا شما می‌گویید همان نقدینگی وسط تابستان آمده و قیمت‌ها را سه برابر کرده است.

دستیار ویژه فرمایش کردند که بمب نقدینگی در حال ترکیدن است و تورم سرسام‌آور چند ماه گذشته به‌خاطر بمب نقدینگی است، از آنجا که در این روزها هر کس که می‌خواهد آدرس اشتباه به مردم بدهد و فجایع حادث‌شده در اقتصاد در ماه‌های اخیر را کم‌اهمیت جلوه دهد یا از مسئولیت فرار کند یا افرادی که از دانش اقتصادی بهره ندارند و همیشه نقل مجالس هستند و حتماً باید هر طور شده افاضه‌ای کنند به‌صورت کلی‌گویی می‌گویند نقدینگی باعث شده این فجایع به‌بار آید بدون اینکه اشاره کنند چگونه، چرا حالا، مگر در سال‌های اخیر رشد نقدینگی بیشتر از قبل بوده؟!

به‌نظر می‌رسد برای سرپوش گذاشتن بر این بلوای ارزی آقایان شروع به آدرس غلط دادن کرده‌اند ولی اتفاقاً در آن آدرس هم خودشان دوباره گیر می‌افتند چرا که با توصیه امثال همین افراد و با پشتیبانی رسانه‌ای خاص و طیف غیرمولدها این غول نقدینگی را ایجاد کرده‌اند. خودشان بودند که این بانک‌ها را به جان مردم انداختند و امروز وقت آن رسیده است که افراد به‌جای پنهان شدن پشت آدرس‌های غلط و حمایت ذی‌نفع‌های رانت‌خوار به‌طور شفاف تاوان کرده‌های خود را بپردازند، وگرنه هرکس تمایل پیدا می‌کند تصمیمات سطحی بر اقتصاد و مردم تحمیل کند و کشور را به‌جای مسیر توسعه در مسیر ضدتوسعه قرار دهد و با ذی‌نفعان و رانت‌جویان حشر و نشر داشته باشد و در حاشیه یا متن مدیریت‌های کلیدی حکمرانی کند و جامعه را به‌تمسخر گیرد و در هیچ جا هم پاسخگو نباشد”.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا