صنعت، معدن، تجارت

انتقاد رییس سازمان ملی استاندارد از نمایندگان مجلس

 

رییس سازمان ملی استاندارد با انتقاد از برخی از نمایندگان مجلس، گفت : من نباید زیر سوال بروم که چرا معیار مصرف انرژی را در برخی از کارخانه‌ها پیاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نیره پیروز بخت در مراسم تحویل گیری دوهزار و دویست و بیست و دومین کشنده شرکت ماموت در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل سراسر کشور همزمان با تحویل ۲۰ هزار کشنده با اشاره به همکاری سازمان ملی استاندارد  و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، اظهار کرد: از زمان تاسیس شرکت بهینه سازی مصرف سوخت همکاری ویژه‌ای با سازمان ملی استاندارد آغاز شد و در طرح‌های مشترک در سال‌های ۷۸ و ۷۹ چهار آزمایشگاه ویژه‌ معیار مصرف انرژی سوخت فسیلی در چهار نقطه ایران تاسیس شد که این آزمایشگاه‌ها در حال‌ حاضر هم در کشور کم نظیر هستند.

وی ادامه‌ داد: از همان زمان بهینه سازی مصرف سوخت جاری شده است، اما هنوز به حد مطلوب نرسیده است. سازمان ملی استاندارد از همان زمان تاکنون درگیر این موضوع در بخش‌های مختلف بوده است.

رییس سازمان ملی استاندارد همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به خودروهای فرسوده، گفت‌: زمانی که یک خودرو بیش از حد استاندارد مصرف سوخت دارد، تبعات آن فقط شامل راننده خودرو نیست ،‌ بلکه بیشترین اثر آن در وضعیت آلودگی هوا است. در برخی از کنوانسیون‌های جهانی که ایران هم عضو آنها نیز محسوب می‌شود دیگر بحث یک کشور یا دو کشور مطرح نیست ،‌ بلکه موضوع کره زمین است و ایران نیز باید ثابت کند که متوجه این موضوعات است.

وی در ادامه با انتقاد از برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید به سازمان ملی استاندارد فشار وارد کند  که چرا مواظب میزان مصرف انرژی در کشور نیستید، نه این که من زیر سوال بروم که چرا معیار مصرف انرژی را در برخی از کارخانجات پیاده می‌کنم.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا