صنعت، معدن، تجارت

لزوم مشورت دولت با بخش خصوصی

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران بر ضرورت نظرخواهی و مشورت دولت با بخش خصوصی در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهرام شکوری در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: موضوع مشورت دولت و مجلس با بخش خصوصی برای سیاست گذاری و قانون گذاری در قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار تصریح شده ولی هیچ وقت اجرا و نمود عملی پیدا نکرده است.

وی همچنین اظهارداشت: شوربختانه بخش خصوصی به رغم تمامی تاکیدات همچنان طرف مشورت دستگاه‌های دولتی نیست.

همچنین بخوانید

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران ضمن اشاره به بحث مشکلات ارزی در کشور گفت: تصمیمات خلق الساعه و بدون پشتوانه کارشناسی مربوط به مسائل ارزی فعالیت تولیدکنندگان و صادرکنندگان را به شدت مختل کرده است.

وی افزود: حداقل درخواست فعالان اقتصادی از دولت اینکه که در تصمیم گیری های اقتصادی پررنگ تر دیده شوند.

شکوری بیان داشت: بدون شک بخش خصوصی درد اقتصاد و تولید کشور را بهتر درک می کند بنابراین راهکارهای مورد ارائه از سوی فعالان این حوزه نیز بسیار راهگشا خواهد بود.

وی در ادامه گفت: قوانین زیادی در جهت حمایت از تولید در کشور وضع شده ولی متاسفانه در عمل اجرا نمی شود.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران افزود: یکی از مطالبات جدی فعالان اقتصادی از دولت اینکه فضای کسب و کار در جامعه به نحوی مهیا شود که چرخ تولید هر روز نسبت به دیروز روان تر و پایدارتر بچرخد.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان امروز با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند از اینرو می طلبد دولتمردان با سیاست های تشویقی و حمایتی به معنای واقعی دست آنان را به گرمی بفشارند.

برنامه «نود و هشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی « مهرگان سواد کوهی، مهدی شیار » از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ به مدت ۹۰ دقیقه با هدف اطلاع رسانی درباره موضوعات اقتصادی با جلب مشارکت و تعامل مخاطبان و ارتقای فرهنگ اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا