انرژی

آخرین خبرها از دریاچه ارومیه و زاینده‌رود

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و زاینده‌رود گفت: شرایط برای این دو حوزه چندان مناسب نیست، اما تدابیر متعددی برای بهبود وضعیت اندیشیده شده است.

محمد حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت زاینده‌رود، اظهار کرد: امسال نتوانستیم توزیع آب کشاورزی در مناطق داشته باشیم و باید گفت که هشت درصد میزان مخازن کمتر شده است.

وی با بیان این‌که دریاچه ارومیه شرایطی همچون سال گذشته دارد، عنوان کرد: برای احیای این دریاچه کارگروه احیاء از مدت‌ها قبل ایجاد شده و ۲۶ راهکار را برای رفع چالش‌های مربوط به این حوزه در نظر دارد.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: هر کدام از دستگاه‌ها وظایف خاص خود را برعهده گرفته‌اند که وظیفه ما نیز رهاسازی آب از سد بوده که تاکنون انجام شده است.

حاج‌رسولیها تاکید کرد: در این بین کنترل مصرف و اصلاح الگوی کشت دو طرح زمان‌بر است که نیاز به برنامه‌ریزی طولانی‌مدت دارد و باید به طور ویژه به آن توجه شود.

چندی پیش عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صراحتا عنوان کرد پیگیری روزانه وضعیت دریاچه ارومیه یکی از مهم‌ترین خواسته‌های دکتر روحانی است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا