بانک و بیمهبیمه

کشف وقوع ۳۱ فقره پرونده کلاهبرداری در یکی از شعب شرکت های بیمه ای

طی سال های 1392 تا 1396 رخ داد؛

مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی طی گزارشی از کشف وقوع ۳۱ فقره پرونده خسارت جعلی به منظور دریافت خسارت غیر حق و کلاهبرداری در یکی از شعب شرکت های بیمه ای طی سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از وزارت امور اقتصادی و دارایی،  در این گزارش آمده است: در یکی از شعب شرکت های بیمه، با بررسی نمونه ای تعدادی از پرونده خسارت جانی (دیه) بیمه نامه شخص ثالث با احتمال وجود تقلب در آنها، از طریق مقایسه گزارشات پزشکی قانونی و چگونگی بروز حوادث پرونده ها مشخص شد در برخی موارد،    آدرس های درج شده و مستندات، مشابه است.
این گزارش می افزاید: همچنین در مواجهه با یکی از زیاندیدگان پرونده، مشاهده شد که وی فاقد اطلاعات کافی از صدمه درج شده در پرونده بوده و اظهارات متناقض بیان می کند، متعاقبا تعداد ۳۱ فقره پرونده های خسارت جعلی که جاعلین و کلاهبرداران از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۶ به صورت باندی در برخی از نقاط کشور در ارتباط با این پرونده ها فعال بوده اند، کشف شد.
گزارش مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی در ادامه یکی از شیوه های تقلب به منظور دریافت خسارت ناحق از شرکت های بیمه را، اجیر نمودن برخی افراد و مضروب کردن آن ها، چند ساعت قبل از صحنه سازی تصادف (ایراد ضربه در نواحی سر و صورت و مضروب نمودن آنها، شکستگی استخوان دست و پا و …) و سپس جعل برخی اوراق مورد نیاز برای تشکیل پرونده خسارتی یا دستکاری در مفاد اوراق واقعی از قبیل گزارش های پلیس، اورژانس، پزشکی قانونی و مراجع قضایی عنوان کرده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا