بورسبورس اوراق

تفاوت قیمت معاملات سهام با قیمت روی تابلو/ ادامه مشکلات سیستم معاملات به‌رغم دریافت هزینه توسعه زیرساخت‌ها

بخشی از کارمزد بابت توسعه زیرساخت‌ها از سوی آنها دریافت می‌شود که از سهم سرمایه‌گذاری که به معامله می‌پردازد و همچنین درآمد کارگزاری‌ها اخذ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مدت‌هاست که هسته معاملات به هنگام استقبال شدید از بازار دچار مشکل می‌شود و کشش حجم معاملات بالا را ندارد. بارها از سوی فعالان بازار نسبت به این موضع انتقاد وارد شده اما هنوز مشکلات به هیچ وجه مرتفع نشده است. امروز هم پس از ادامه استقبال زیاد فعالان بورس از این بازار٬ باز هم مشکل ایجاد شد و قیمت معاملات با قیمت روی تابلو متفاوت بود.

وحید حسن‌پور٬ مدیرعامل کارگزاری صباجهاد در این رابطه به اقتصادآنلاین گفت: بیشترین آسیب از این موضوع متوجه مشتریان برخط و به طور کلی٬ مشتریان حقیقی است؛ چراکه شرکت‌های کارگزاری و اشخاص حقوقی دسترسی بیشتری به ایستگاه‌های معاملاتی دارند.

او ادامه داد: اکنون که تبلیغ زیادی برای حضور مشتریان جدید و بالقوه در بازار سرمایه صورت می‌گیرد و موضوع پول تازه‌نفس مطرح می‌شود٬ این مساله آسیب بزرگی به اعتماد عمومی می‌زند. اگر این مشکل یک یا دو بار رخ می‌داد٬ مساله چندان مهمی نبود اما این اتفاق بارها افتاده است.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار باید توجه بیشتری به این موضوع بکند٬ بیان کرد که این یکی از وظایف سازمان بورس و شرکت‌های مرتبط است و بابت آن هزینه دریافت می‌شود؛ بخشی از کارمزد بابت توسعه زیرساخت‌ها از سوی آنها دریافت می‌شود که از سهم سرمایه‌گذاری که به معامله می‌پردازد و همچنین درآمد کارگزاری‌ها اخذ می‌شود.

او ادامه داد: وظیفه شرکت‌های بورس با نظارت سازمان است که به این موضوع رسیدگی کنند و از ادامه این اتفاقات جلوگیری به عمل آورند.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - مروارید اسلامی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا