صنعت، معدن، تجارت

نامه‌نگاری انجمن سلولزی با واعظی

انجمن محصولات سلولزی در نامه ای به رئیس دفتر رئیس جمهور، دلایل ایجاد مشکل در بازار محصولات سلولزی را عدم تامین مواد اولیه عنوان کرد و نقش برخی تولیدکنندگان ترک در این حوزه را پررنگ دانست.

به گزارش آرمان اقتصادی، انجمن تولیدکنندگان محصولات سلولزی در نامه ای به رئیس دفتر رئیس جمهور، دلایل ایجاد مشکل در بازار محصولات سلولزی را عدم تامین مواد اولیه عنوان کرد و نقش برخی تولیدکنندگان ترک در بروز این مشکل را پررنگ دانست.

خبرگزری مهر، متن کامل این نامه را منتشر کرد: 

با سلام

احتراماً به پیوست طومار شرکت های تولید کننده محصولات سلولزی و بهداشتی پیرامون عملکرد شرکت … به مدیرعاملی آقای …، سرمایه گذار خارجی و وابسته به هلدینگ … در کشور ترکیه جهت استحضار و رسیدگی عاجل تقدیم می شود:

مزید آگاهی به استحضار می رساند عملکرد شرکت مزبور با برندهای پوشک…، نوار بهداشتی…، دستمال کاغذی… باعث بروز نارضایتی در میان تولیدکنندگان داخلی و همچنین مردم عزیز کشورمان شده است.

متأسفانه در شرایط کنونی نیز با وجود دریافت ارز دولتی با نرخ ۴۲۰۰ تومان و واردات مواد اولیه توسط این شرکت، هم در بازار پوشک و همچنین دربازار تیشو شاهد بروز التهاب در بازار هستیم به گونه ای که در چند ماهه اخیر، قیمت محصولات فوق با رشد سرسام آور روبرو بوده است. علاوه بر این به دلیل عدم عرضه تیشو به واحدهای تولید کننده دستمال کاغذی، قیمت مواد اولیه محصولات سلولزی سه برابر افزایش یافته و ادامه چنین روندی می‌تواند باعث اختلال در بازار دستمال کاغذی گردد. پیگیری های مکرر اعضاء انجمن سلولزی و بهداشتی و نامه نگاری های زیاد واحدهای تولیدی به مراجع ذیربط به خصوص در وزارت صنعت، معدن و تجارت پیرامون جلوگیری از رفتار بی ثبات کننده شرکت … بی نتیجه بوده است.

لذا خواهشمند است دستور فرمایند برای جلوگیری از بروز التهاب در بازار داخلی و ورشکستگی تولیدکنندگان و بیکاری کارگران، عاجلاً اقدام مقتضی به عمل آمده و از ادامه تنش و اخلال این شرکت جلوگیری به عمل آورند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا