صنعت، معدن، تجارتمعدن

ردیابی بارزترین ویژگی مدل جامع ارزیابی فولادها

معاون فناوری مجموعه فولاد مبارکه گفت: قابلیت ردیابی محصولات بارزترین ویژگی اجرای مدل جامع ارزیابی کیفیت فولادها در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، منوچهر نیکفر در برنامه «فولاد ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: خوشبختانه امروز در دنیا از روش های کارآمدی برای ردیابی بکار گرفته می شود تا مصرف کنندگان با اطلاعات کامل از منشا تولید، مشخصات فنی، مواد اولیه، فرآیندهای تولید و در نهایت گواهینامه های استاندارد ایمنی و سلامت کالا دسترسی و از هر حیث با اطمینان محصول موردنظر خود را خریداری کنند.

وی ادامه داد: روش ارزیابی کیفیت فولادها در ایران به خصوص فولادهای وارداتی بیشتر به روش بازرسی و کنترل کیفیت در مقصد است یعنی در گمرکات ورودی از طریق نمونه برداری کنترل کیفیت و بازرسی محصولات انجام می شود.

همچنین بخوانید

معاون فناوری مجموعه فولادمبارکه گفت: این رویکرد مشکلاتی دارد و نمی تواند کیفیت واقعی محصولات را به خوبی نشان دهد بنابراین دنیا امروز به سمت مدل جامع ارزیابی کیفیت فولادها روی آورده است.

وی افزود: مدل مدنظر الگوبرداری از روش CE marking اروپایی است و سعی دارد به روش های تضمین کیفیت بازرسی در مبدا را انجام دهد.

نیکفر تصریح کرد: مدل جامع ارزیابی کیفیت فولادها بیشتر با رویکرد حفظ حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محصولات فولادی در داخل و همینطور حصول اطمینان از کیفیت محصولات وارداتی به کشور پا به عرصه وجود گذاشته است.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: این مدل با محوریت انجمن تولید کنندگان فولاد، سازمان ملی استاندارد، پژوهشگاه فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان و جمعی از مدیران و متخصصان فولاد ایران طراحی و بیستم مرداد ماه سال جاری در مرکز تحقیقات شرکت فولاد مبارکه رونمایی شد.

برنامه «فولاد ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که روزهای چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۶ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه کنندگی «فرزانه صادقیان» بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا