انرژی

فضاسازی آمریکایی‌ها در آستانه تحریم‌های نفتی ایران

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی مدعی شد تولید نفت خام ایران در اوت نسبت به ماه پیش از آن ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۳.۵۲ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) اعلام کرد تولید نفت ایران از آوریل ۳۱۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در ماه مه اعلام کرد از توافق هسته ای بین المللی با ایران خارج می‌شود و تحریم‌ها علیه خریداران نفت ایران را بازخواهد گرداند.

همچنین بخوانید

پایگاه خبری “اس اند پی گلوبال پلاتس آنالیتیکس” پیش‌بینی کرد پس از اجرای تحریم‌های ثانویه در پنجم نوامبر، ۱.۴۴ میلیون بشکه در روز صادرات نفت و میعانات ایران از بازار خارج می‌شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده اقدام برای پوشش ریسک در بازار اختیارات معامله نشان می‌دهد که معامله‌گران به دلیل انتظار برای بالا رفتن قیمت‌های نفت پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا، حمایت مالی را افزایش داده‌اند.

این آژانس همچنین اعلام کرد تولید نفت اوپک ۲۳۰ هزار بشکه در روز در اوت نسبت به ژوییه افزایش یافت و به ۳۲.۵۶ میلیون بشکه در روز رسید.

در گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی شده است میانگین تولید نفت اوپک ۳۲.۳۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ خواهد بود که نسبت به دورنمای ماه گذشته تغییری نداشته است اما تولید این گروه در سال میلادی آینده ۳۲.۲۰ میلیون بشکه در روز پیش بینی شد که ۱۱۰ هزار بشکه در روز نسبت به گزارش ماه پیش افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی تولید خود را در اوت به ۱۰.۴۲ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱۰.۴۸ میلیون بشکه در روز در ژوییه کاهش داد.

تولید نفت ونزوئلا نیز در نتیجه فروپاشی اقتصادی این کشور در مدت مذکور به ۱.۲۶ میلیون بشکه در روز کاهش یافت اما تولید لیبی با ۲۹۰ هزار بشکه در روز افزایش، به ۹۵۰ هزار بشکه در روز رسید.

تولید نفت عراق با ۷۰ هزار بشکه در روز افزایش نسبت به ژوییه، به ۴.۶۷ میلیون بشکه در روز رسید و تولید نیجریه با همین میزان افزایش، ۱.۵۴ میلیون بشکه در روز بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا