بانکبانک و بیمه

لزوم دریافت ضمانت از FATF


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اعتقاد دارد در شرایط کنونی تصویب CFT به عنوان یکی از لوایح چهارگانه مرتبط با FATF به صلاح کشور نیست و باید در مقابل آن تضمین گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.ir)، محمدرضا پورابراهیمی درباره تعیین تکلیف لوایح چهارگانه مرتبط با FATF و آینده روابط بانکی کشورمان، گفت: اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و مشکلی ندارد. در این بین حتی به ایجاد شفافیت نیز کمک شایانی می کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی یا پالرمو نیز با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد که بر اساس آخرین شنیده ها از اعضای کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس امکان برطرف شدن آنها وجود دارد.
وی ادامه داد: در این بین الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم نیز از دیگر لوایحی است که مورد نظر گروه ویژه اقدام مالی قرار دارد اما نسبت به آن نگرانی هایی وجود دارد.
این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تصویب لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم به صلاح کشور نیست، تصریح کرد: دغدغه هایی نسبت به فرارسیدن پایان مهلت ارائه شده از سوی FATF وجود دارد اما باید برای رفع آنها تضامین لازم اخذ شود.
به نوشته خانه ملت، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی اگر کشورمان هر چهار لایحه را تصویب و اجرایی کند، تضمینی برای اینکه بانک های دنیا با ایران فعالیت مشترک انجام دهند وجود ندارد لذا رویکرد مثبتی وجود ندارد و باید تضمینی از گروه ویژه اقدام مالی دریافت شود. در واقع ادبیات FATF سیاسی است و جنبه اجرایی ندارد.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا