بورسبورس اوراق

پرواز بورس بر فراز قله های صعود

موفقیت های چشمگیر این روزهای بورس تهران و خوش اقبالی صنایع مختلف در بازار سرمایه، شاهد محکمی بر این مدعاست که خروج از “قیمت گذاری دستوری” می تواند با ره آوردهای مثبتی برای بخش های مختلف اقتصادی همراه باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،امروز بورس تهران تحت تاثیر اخبار نویدبخش حذف سقف رقابتی محصولات فولادی و امید به اجرای این دستورالعمل در خصوص محصولات پتروشیمی با عملکردی طوفنده فعالیت خود را آغاز کرد. به این ترتیب شاخص بازار سهام جهش تاریخی حدود ۶ هزار واحد در یک روز را به ثبت رساند تا رکوردهای طلایی بورس همچنان نقل محافل خبرهای اقتصادی کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، روز گذشته همزمان با انتشار خبر تغییرات مکانیسم تسعیر ارز در بازار فلزات، سهامداران در چرخشی معنادار اقدام به تشدید تقاضاهای خود در نمادهای این گروه کردند. از سوی دیگر شب گذشته، حسین عبده تبریزی، عضو شورای عالی بورس در صفحه شخصی خود از انجام مذاکرات در خصوص حذف رقابتی محصولات پتروشیمی خبر داد. این مقام مسئول همچنین ابراز امیدواری کرد که از هفته آینده همزمان با حذف قیمت گذاری دستوری در این کالاها، شاهد فضای رقابتی سالم در بورس کالا باشیم.

از این رو، بازار سهام امروز به استناد خبرهای دریافتی رفتار صعودی روزهای گذشته خود را شدت بخشید. رهبری رشدهای امروز با نمادهای بزرگ فلزی و پتروشمی آغاز شد و در ادامه به دیگر صنایع بازار تسری یافت.

شاخص بازار سهام تنها در یک ساعت پس از شروع معاملات توانست رشد روزانه بیش از ۶هزار  واحد را به ثبت برساند. جهش بی نظیری که تاکنون منجر به عبور شاخص از مرز ۱۵۰ هزار واحد شده و این مولفه را در کانال ۱۵۴ هزار واحدی قرار داده است.

ارزش معاملات بورس هم اینک در محدوده ۷۸۶ میلیارد تومانی قرار دارد ، همچنین حجم معاملات نیز بیش از ۲ میلیارد سهم است.

تا این ساعت معاملات امروز ، فولاد مبارکه اصفهان مانند بسیاری از روزهای دیگر لیدر صنعت فلزات است و بیشترین تقاضای خرید را تاکنون داشته است. صف خرید این سهم تا لحظه نگارش این گزارش از مرز ۱۳۱ میلیون سهم عبور کرده است. در آن سو، در میان پتروشیمی ها، بین المللی محصولات پارس بعد از بازگشایی رشد قیمتی قابل ملاحظه ای داشته است. این شرکت روز گذشته به دلیل نوسان بالای ۲۰ درصد متوقف شد و امروز بعد از شفاف سازی با رشد قیمتی حدود ۳۸ درصدی همراه شده است.

با این حال نکته قابل توجه، سبزپوشی یکپارچه در بازار سهام است که حاکی از جذب نقدینگی در تمام صنایع بورسی است.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا