بانکبانک و بیمه

تجمع مالباختگان در برابر بانک مرکزی


یکی از مال باختگان مؤسسات مالی اعتباری در جریان تجمع دیروز جمعی از طلبکاران موسسات مالی و اعتباری در مقابل بانک مرکزی به ارائه توضیحاتی در رابطه با عدم تعهد و پرداخت مطالباتش توسط موسسه مربوطه پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)، از ظهر امروز سه شنبه ۲۰ شهریور بار دیگر عده‌ای از شهروندان که از مالباختگان مؤسسات مالی اعتباری و بانک‌ها محسوب می‌شدند، با تجمع مقابل ساختمان بانک مرکزی خواستار پرداخت مطالبات و معوقات خود از سوی بانک‌های متعهد، شدند.

مالباختگانی که تقریباً از دو سال گذشته خواهان احقاق حق از سوی مؤسسات و بانک‌ها هستند شاید این صدمین باری باشد که نسبت به عدم تحقق خواست‌های به حقشان در برابر بانک مرکزی دست به تجمع می‌زنند.
جمعیتی که در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰نفر تخمین زده می شد، با چهره‌ای مملو از بهت و حیرت که حکایت از ناامیدی و سردرگمی آن‌ها از رسیدن به مطالبات خود دارد با نشستن زیر درختان بلوار میرداماد در انتظار یک پاسخ منطقی و با نگاه حداقلی قابل باور توسط مسئولین ذیربط بودند.
اما با این‌وجود تجمع‌کنندگان به‌غیراز سردادن شعارهایی محدود تلاشی مبنی بر هم زدن نظم عمومی نداشته و شرایط تجمع کاملاً مسالمت‌آمیز بود که همیاری و مساعدت پرسنل ناجا دراین‌بین با مردم شایان توجه می باشد.
در همین ارتباط یکی از مال باختگان موسسه مالی اعتباری توسعه البرز در گفت‌وگو با جام جم آنلاین که اصرار داشت نامش فاش نشود گفت: بنده ساکن کرج بوده و از یک سال نیم گذشته درگیر دریافت سپرده خود از موسسه توسعه البرز هستم . هدف من از حضور در مقابل بانک مرکزی اعتراض به وضعیت موجود در بانکداری در کشور است و اینکه می‌خواهم هر چه زودتر اصل پول ما را پس بدهند. ما که از خیر سود سپرده خود گذشتیم.
وی در مورد مبلغ و سود سپرده خود افزود: سپرده‌ای که ماحصل فروش طلاهای مادرم بوده؛ ۲۱ میلیون تومان با سود ۲۲ درصد است.
این مالباخته تصریح کرد: باگذشت ۱۸ ماه از اینکه هیچ سودی به سپرده ما تعلق نمی‌گیرد و موسسه مذکور با پررویی تمام حتی حاضر به استرداد اصل وجه هم نیست.
فرد مالباخته در پاسخ به این سؤال که تاکنون چه اقداماتی در خصوص دریافت سپرده خود انجام داده خاطرنشان کرد: به تمام نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط شکایت خود را اعلام کردیم و درنهایت نتیجه این شد که سران سه قوه طی حکمی در سال گذشته دستور پرداخت مطالبات مردم را به بانک مرکزی صادر کند ، اما باگذشت چندین ماه هنوز خبری از پول نیست.
وی در خصوص اینکه توجیه بانک مرکزی از امتناع از دستور قوا چیست، ابراز داشت: باوجوداینکه این بار ششمی است که جلوی بانک مرکزی تجمع می‌کنیم، اما هیچ‌کس و هیچ نهادی پاسخگوی ما نیست. مسئولان بانک مرکزی هرروز یک‌چیز می‌گویند. مهم‌ترین توجیهی که آن‌ها می‌آورند این است که عنوان می‌کنند زمین‌ها و املاک متعلق به بانک مرکزی را برای پرداخت مطالبات شما به فروش رسانده‌ایم.
جوانی که در پیاده‌روی مقابل ساختمان بانک مرکزی جویای سپرده بانکی خود بود عنوان داشت: با این وضعیت بانکداری کشور هیچ امیدی به دریافت پول خود ندارم.
وی در پایان خطاب به دولت گفت: مسئولان دولت فعلی باید و موظف هستند تا به داد این مردم رنج‌کشیده برسند. ما هم جزو همین مردم هستیم و مدیران ما بدانند عملکرد وضعیت آن‌ها در طول سالیان گذشته اعتماد را از مردم گرفته است. این مسئله وطن عزیز ما را به خطر انداخته و در مقابل دشمنان کشور را هم به طمع انداخته تا مملکت به آشوب کشیده شود. واقعاً باید این مدیران به داد جامعه برسند و دزدی را کنار گذارند تا اعتماد به جامعه بازگردد.
این شهروند تجمع‌کننده در مقابل بانک مرکزی با تقدیر از رفتار مسالمت‌آمیز پرسنل نیروی انتظامی با مردم مالباخته تأکید کرد: دوستان ما در نیروی انتظامی ضمن اینکه تلاش می‌کردند نظم و انضباط در مقابل بانک مرکزی و خیابان‌های اطراف را حفظ کنند با رفتار خود و گوش کردن به درد دل مردم معترض نوعی آرامش را به این مردم رنج‌کشیده به وجود آورند.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا