صنعتصنعت، معدن، تجارت

روی خوش مردم به بازار نوشت افزار ایرانی

 

رئیس و دبیر انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار ایران از روی خوش و استقبال مردم به خرید و مصرف نوشت افزار ایرانی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمودرضا صنعتکار در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: نوشت افزار تولید داخلی امروز ضمن کیفیت بالا و قیمت مناسب ازطرح های متنوعی نیز برخوردار است.

وی همچنین اظهارداشت: خوشبختانه در چند ساله اخیر با توجه به حمایت های مادی و معنوی از تولید ملی سهم کالاهای ایرانی نسبت به کالاهای وارداتی در این حوزه بیشتر شده است.

رئیس و دبیر انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور حمایت صدا و سیما از کالاهای ایرانی را قابل تقدیر دانست و گفت: نقش حمایتی رسانه ملی در راستای رونق تولید و گرایش مردم به مصرف کالاهای ساخت داخل بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: تمایل مردم به مصرف نوشت افزارهای ایرانی با توجه به فرهنگ سازی های صورت گرفته به خصوص از سوی صدا و سیما روز به روز در حال بهبودی و گسترش است.

صنعتکار ضمن اشاره به اینکه نسبت سهم نوشت افزار ایرانی نسبت به نوشت افزار خارجی در سال های اخیر بیشتر شده است، اظهارداشت: این نسبت هم اکنون ۳۵ به ۶۵ درصد است در حالیکه طی سنوات گذشته ۲۰ به ۸۰ بوده است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: نوشت افزار ایرانی شامل انواع مداد، خودکار، پاک کن، جامدادی، کوله پشتی و خط کش است.

رئیس و دبیر انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان نوشت افزار افزود: تولیدکنندگان داخلی در حال حاضر از توان ۱۰۰ درصدی برای تامین نیاز کشور به این اقلام برخوردارند اما در بحث تولید اقلامی مانند تراش، ماشین حساب و لوازم مهندسی پیشرفته کمی دچار ضعف هستند.

برنامه «نود و هشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی « مهرگان سواد کوهی،مهدی شیار » از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ به مدت ۹۰ دقیقه با هدف اطلاع رسانی درباره موضوعات اقتصادی با جلب مشارکت و تعامل مخاطبان و ارتقای فرهنگ اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا