امور زیربناییراه و ساختمان

مانعی برای اجرای قانون پیش فروش ساختمان نیست

 

مشاورحقوقی وزیر راه و شهرسازی گفت: مانعی برای اجرای قانون پیش فروش ساختمان در کشور وجود ندارد بلکه قانون به خوبی در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین معصوم در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: برخی از بخش ها اشکالاتی به قانون مزبور وارد می کنند که این موارد در پروسه های دیگری مانند بازنگری یا اصلاح قانون باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهارداشت: یکی از ایراداتی که برخی ها به قانون پیش فروش ساختمان وارد می کنند اینکه می گویند قانون مزبور بیشتر جنبه حقوقی دارد و به لحاظ اقتصادی آنطوری که باید رعایت منافع پیش فروشنده را نمی کند و اغلب جانب پیش خریدار را گرفته است.


مشاورحقوقی وزیر راه و شهرسازی گفت: اشکال دیگری که در این زمینه مطرح است اینکه چرا باید بطور حتم سند رسمی وجود داشته باشد تا شخص بتواند پیش فروش کند بلکه اجازه دهید اشخاص با سندهای عادی هم بتواند پیش فروش انجام دهند.

وی در پاسخ به این اشکال افزود: پیش فروش ساختمان با سندهای عادی مساوی با همان بی قانونی گذشته است یعنی هرکسی با هر شرایط و وضعیت سندی می توانست یک ملک را به چند نفر پیش فروش و بدین ترتیب جامعه را دچار مشکل و آسیب کند.

معصوم در ادامه تصریح کرد: بدون شک اگر بخشی بخواهد در مسیر درست حرکت و مردم از سرمایه گذاری در چنین فضا اسقبال کنند باید ضمانت های قانونی وجود داشته باشد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر، کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا