بین الملل

سهام آسیایی با تنش‌های تجاری درجا زد/مذاکرات برگزیت عامل رشد پوند

روز سه‌شنبه، درحالی که چشم‌انداز افزایش بیشتر تنش‌ها در جنگ تجاری بین چین و آمریکا، سرمایه‌گذاران را مضطرب کرده است، سهام آسیایی برای جلوگیری از نهمین روز متوالی افت خود به زحمت افتادند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، درحالی که چشم‌انداز افزایش بیشتر تنش‌ها در جنگ تجاری بین چین و آمریکا، سرمایه‌گذاران را مضطرب کرده است، سهام آسیایی برای جلوگیری از نهمین روز متوالی افت خود به زحمت افتادند. با انتشار گزارشاتی از این که ممکن است توافق برگزیت زودتر از موعد خود انجام شود، پوند به بالاترین نرخ ۵ هفته‌ای خود جهش کرد.

شاخص‌های ای‌مینی سهام آمریکا تا به این‌جای امروز ۰.۱۵ درصد رشد کردند، درحالی‌که تاجران می‌گویند بورس‌های اروپایی معاملات خود را با رشد اندکی نسبت به سطح بسته شده دیروز آغاز می‌کنند.

نیکی ژاپن با افت ارزش ین قوت گرفت و ۱.۳ درصد جهش کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۰۵ درصد افت کرد اما نسبت به مقادیر پایین امروز خود که قبلا در که در جولای گذشته ثبت کرده بود، بالا آمد.

در شرایطی که سرمایه‌گذاران منتظر دور بعدی خصومت‌های تجاری هستند، شاخص شانگهای ۰.۲ درصد افت کرد، درحالی‌که سهام کره جنوبی هم ۰.۲ درصد از ارزش خود را از دست داد.

ترامپ که در هفته پیش در مورد آمادگی خود برای وضع تعرفه‌های بیشتر بر واردات چین هشدار داده بود، دوشنبه به شکلی که خارج از شخصیت او بود، در مورد تجارت سکوت کرد.

چین هشدار داده است، درصورتی که آمریکا هر گام جدیدی در جنگ تجاری بردارد، آن را تلافی خواهد کرد.

اما در بازار ارز پس از این که مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا، گفت که ممکن است در هفته‌های آینده با انگلستان برای ترک اتحادیه اروپا به توافق برسیم، پوند استرلینگ جهش کرد.

پوند قبلا تحت فشار اضطراب از این قرار داشت که انگلیس بدون به دست آوردن یک قرارداد تجاری رسمی با اتحادیه اروپا، از آن خارج شود.

در طول معاملات دیشب نرخ برابری پوند در برابر دلار ۰.۸ درصد تقویت شد و به ۱.۳۰۵۰ رسید.

یورو هم با اندکی رشد به نرخ ۱.۱۶۱۰ دلار رسید اما حالا با نرخ مقاومت فنی ۱.۱۶۵۹ دلار روبرو شده است.

دلار در برابر ین تقویت شد و به نرخ ۱۱۱.۴۴ ین رسید اما شاخص آن در برابر سبد ارزهای مهم جهان ۰.۱ درصد افت کرد و به ۹۵.۰۵۴ واحد رضایت داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا