امور زیربناییراه و ساختمان

کمبود پکیج گاز علت تاخیر در تحویل مسکن مهر پردیس است / پکیج گاز چند برابر قیمت و در بازار نایاب شد/ آغاز اقدامات اولیه برای ساخت متروی پردیس

مدیر عامل شرکت عمران شهرجدید پردیس با بیان اینکه نبود پکیج گاز در بازار علت تاخیر در تحویل مسکن مهر به مردم است گفت: پکیج گاز در بازار به چند برابر قیمت رسیده و نایاب شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، سعید غفوری در مراسم افتتاح ۵۰۲۰ واحد مسکن مهر پردیس با بیان اینکه امروز بیش از این واحدها می‌توانستیم به افتتاح برسانیم اما تا قبل از تکمیل زیرساخت‌ها واحد مسکونی به مردم تحویل نمی‌دهیم اظهار داشت: واحد مسکونی باید با خدمات کامل شهری به مردم ارائه شود.

وی افزود: تکمیل ۵۰۲۰ واحد مسکونی از محل تهاتر اراضی انجام شد و ما هنوز منتظر یارانه‌ی وعده داده شده هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه تاکنون هیچ وصولی از محل یارانه نقدی ۱۵ میلیارد تومانی انجام نشده است، گفت: هنوز هیچ یارانه‌ای از محل ۱۵ میلیارد تومان به ما داده نشده است قرار بر این بود که ۱۰۰ میلیارد تومان یارانه خاص به مسکن مهر پردیس تخصیص داده شود که ۵۰ میلیارد تومان در موعد مرداد و ۵۰ میلیارد تومان دیگر در شهریورماه واریز شود که سهم یارانه مرداد از محل اوراق خزانه تامین و پرداخت شد و ۵۰ میلیارد تومان شهریورماه هنوز پرداخت نشده و در پروسه اداری قرار دارد.

غفوری تاکید کرد: پیمانکاران هم تمایلی برای دریافت اوراق خزانه دو ساله ندارند.

وی با تاکید به نایاب شدن پکیج گاز برای فراهم آوردن تجهیزات و امکانات در واحدهای مسکن مهر اظهار داشت: امروز یکی از مشکلات ما این است که پکیج گاز برای نصب در واحدهای مسکونی نداریم و حتی با چند برابر قیمت هم نمی‌توانیم پکیج در بازار پیدا کنیم و شرکت سازنده هم به تعهدات خود برای تحویل عمل نمی‌کند و یکی از دلایل تاخیر در افتتاح واحدهای مسکونی نبود پکیج است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تاکید کرد: بخش قابل توجهی از مساکن مهر در فاز ۱۱ و زون ۴ و ۵ امروز با کمبود پکیج مواجه است و دلیل تاخیر در افتتاح این پروژه‌ها نبود پکیج در بازار است.

وی با بیان اینکه در فاز ۱۱ پکیج گاز جزء تعهدات پیمانکاران است گفت: امروز با کمبود ۱۰۶۰ پکیج برای تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر مواجه هستیم.

وی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در ساخت زیربناهای مسکمن مهر پردیس گفت: خوشبختانه با استقبال بخش خصوصی در پروژه‌های زیربنایی مواجه هستیم و پکیج مشارکت ۱۰۳۸ میلیارد تومانی شروع به کار شده است.

غفوری با بیان اینکه امروز سه باب مدرسه در مسکن مهر پردیس به افتتاح می‌رسد گفت: هشت مدرسه در یک سال و نیم گذشته به افتتاح رسیده است و تا پایان سال با تامین منابع ۱۰ الی ۱۵ مدرسه دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به آغاز پروژه متروی مسکن مهر پردیس گفت: در حال انجام اقدامات اولیه برای ساخت متروی پردیس با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا هستیم برای شروع مراحل اجرایی مترو منتظر ایجاد ردیف بودجه‌ای از طرف سازمان برنامه و بودجه هستیم و این پروژه از محل تهاتر اراضی به دو هزار میلیارد تومان اعتبارات نیاز دارد.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا