ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

حمایت مالی دانشگاه تهران و شرکت مخابرات از استارتاپهای حوزه فناوری

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران از امضای تفاهم‌نامه‌ این دانشکده با شرکت مخابرات ایران برای حمایت از استارتاپ‌های حوزه فناوری و ممانعت خروج آنها از کشور خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدرضا زالی با اعلام این خبر گفت: بر اساس معتبرترین شاخص‌های علمی دنیا ایران جزو ۲۰ کشور دنیا است که نرخ استارتاپی بالایی دارد ولی عدم تامین مالی یکی از مشکلات استارتاپ‌های حوزه نرم‌افزار است.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران ادامه داد: به منظور برطرف کردن موانع برای کارآفرینان حوزه فناوری اطلاعات، تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت مخابرات ایران به امضا رسانده‌ایم تا بدین وسیله از استارتاپ‌های حوزه فناوری حمایت کرده و مانع خروج آنها از کشور شویم.

وی افزود: امیدواریم با این تفاهم که بین دانشگاه تهران و توسعه اعتماد مبین انجام شده است، گام مهمی در جهت تامین مالی کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات همراه برداشته شود و استارتاپ‌های این حوزه در قالب شتاب‌دهنده‌ها به توسعه کسب و کار خود بپردازند.

زالی تصریح کرد: در این شتابدهنده‌ها، امکان بهره‌برداری خدمات از طریق زیرساخت‌های مخابرات ثابت و همراه با بیش از ۵۰ میلیون مشترک، برای کارآفرینان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا