امور زیربناییصوتكشاورزی و دامپروری

روند رو به رشد تولیدات دامی در کشور

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی از تولید رو به رشد انواع محصولات دامی اعم از گوشت مرغ، تخم مرغ و غیره در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مرتضی رضایی در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه روند افزایشی تولید تا پایان سال ادامه خواهد داشت، افزود: در حال حاضر بیش از نیاز مصرف، گوشت مرغ در مملکت تولید شده است.

وی همچنین اظهارداشت: قیمت گوشت مرغ هم اکنون بر مدار کاهشی و بازار در حالت آرامش بسر می برد.

همچنین بخوانید

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید گوشت مرغ مانند بقیه محصولات دامی بصورت خطی است، گفت: تعداد جوجه پرورشی در مرداد و شهریور ماه سال جاری به ترتیب ۱۰۶ و ۱۰۷ میلیون قطعه بوده است.

وی در ادامه با پیش بینی اینکه حجم تولید تخم مرغ در شهریور نسبت به ماه قبل هشت هزار تن بیشتر خواهد بود، افزود: طبق معمول مصرف تخم مرغ در فصول سرد سال برمدار افزایشی بوده به همین دلیل برنامه ریزی خوبی برای تولید این کالا در کشور صورت گرفته است.

رضایی همچنین در مورد گوشت قرمز نیز به رادیو اقتصاد اظهارداشت: برای تنظیم بازار علاوه بر تولیدات داخلی ورود گوشت منجمد برزیلی به قیمت ۲۹ هزار تومان و گوشت گرم گوسفندی به قیمت ۳۷ هزار تومان به بازار پیش بینی شده است.

وی در ادامه یادآورشد: دولت برای واردات این گوشت ها از محل ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تامین اعتبار کرده است.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر، کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا