امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

رشد ۸۰ درصدی صادرات گندم بزرگترین صادرکننده غلات جهان

صادرکننده برتر غلات جهان، روسیه، در بازه ژانویه تا جولای ۲۰۱۸، فروش گندم در خارج از مرزهای خود را ۸۰.۲ درصد، نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۱۷، افزایش داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، صادرکننده برتر غلات جهان، روسیه، در بازه ژانویه تا جولای ۲۰۱۸، فروش گندم در خارج از مرزهای خود را ۸۰.۲ درصد، نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۱۷، افزایش داد.

آمار اداره خدمات کالای فدرال نشان داد در ماه جولای این کشور ۳.۸ میلیون تن گندم، گندم سیاه و گندم چاودار، صادر کرده است که تقریبا ۷۸ درصد نسبت به ماه قبل بیشتر است. ارزش صادرات هم ۷۴ درصد رشد کردند.

طبق داده‌های اداره خدمات کالا، واردات گندم و گندم چاودار، در ماه جولای ۳۶.۷ درصد افزایش یافت که ارزش آن ۳۲.۲ میلیون دلار بود. در کل، واردات غلات در ۷ ماهه اول امسال ۲۲۷.۸ میلیارد دلار شد که نسبت به سال قبل ۷.۸ درصد کاهش یافته است.

در سال‌های اخیر روسیه توانسته است بیش از نیمی از بازار گندم جهان را به خود اختصاص دهد و به لطف برداشت عالی و قیمت پایین جذاب، به بزرگترین صادکننده غلات جهان تبدیل شود. در سال ۲۰۱۶ این کشور به برترین صادرکننده گندم جهان تبدیل شد. از اوایل دهه ۲۰۰۰ تا کنون سهم روسیه از بازار گندم جهان، ۴ برابر شده است.

درحالی‌که محصولات کشاورزی روسیه در بازار اکثر کشورهای خاورمیانه خریداری می‌شود، صادرات غلات روسیه به چین در سال زراعی امسال به سطح تاریخی ۱.۲۳ میلیون تن رسیده است.  این درحالیست که انجمن گندم آمریکا اعلام کرد به علت تقاضای کم برای گندم آمریکا در روسیه، از اول اکتبر دفتر خود در مسکو را تعطیل خواهد کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا