امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

نیازی به واردات شکردرسال ۹۸ نیست/تولید۸میلیون تن چغندر قند

مجری طرح چغندر قندکشور با بیان اینکه انتظار می رود در سال زراعی جاری نیز میزان تولید چغندر قند ۸ میلیون تن باشد، گفت: برای سال ۹۸ نیازی به واردات شکر نداریم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی علیرضا یزدانی در مراسم ششمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی و آغاز سال زراعی ۹۷-۹۸ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیاست وزارت جهاد کشاورزی افزایش سطح زیر کشت چغندر پائیزه است، گفت: در این راستا امسال سطح زیر کشت چغندر پائیزه از ۱۷ هزار هکتار به ۲۳ هزار هکتار می رسد.

وی افزود: سطح زیر کشت چغندر بهاره ثابت می ماند اما با توجه به افزایش عملکردی که اتفاق می  افتد انتظار می رود تولید به همان میزان ۸ میلیون تن سال گذشته برسد.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی ۹۶-۹۷ با میزان تولید ۸ میلیون تن چغندر قند در کشور رکورد تولید در کشور شکسته شد.

یزدانی درباره نرخ خرید تضمینی چغندر قند در سال جاری نیز با اشاره به اینکه در سال گذشته نرخ چغندر بهاره ۳۰۹ تومان و چغندر پائیزه ۳۰۳ تومان تعیین شد، گفت: برای امسال پیشنهاد افزایش ۷ تا ۸ درصدی این محصول ارائه شده که امیدواریم تحقق پیدا کند.

مجری طرح چغندر قند کشور گفت: زمان اعلام نرخ خرید تضمینی تأثیر بسزایی در تصمیم کشاورزان برای کشت محصول دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در کشت بهاره سال ۹۶-۹۷ پیش بینی شده که یک میلیون و ۲۰ هزار تن چغندر تولید شود افزود: عملیات برداشت کشت بهاره یکی دو روز قبل آغاز شده است.

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به شرایط تولید آیا در سال ۹۸ نیز از واردات شکر بی نیاز خواهیم بود، یادآور شد: در سال ۹۸ نیز اتکای ما فقط به تولید داخل است و نیازی به واردات نداریم.

وی افزود: میزان ذخایر ما به اندازه کافی و ذخایرمان تا تیرماه سال ۹۸ پاسخگوی نیاز کشور است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا