صنعتصنعت، معدن، تجارت

برگزاری اولین کنفرانس بین المللی مدیریت دانش مشتری

“اولین کنفرانس بین المللی مدیریت دانش مشتری” با همکاری سازمان مدیریت صنعتی و موسسه خرد پارسی با حضور مدیران، متخصصان و کارشناسان این حوزه در محل ساختمان شماره ۲ سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، ‎ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان، هدف از برگزاری این کنفرانس را ادبیات سازی و فرهنگ سازی درخصوص “مدیریت دانش مشتری” عنوان کرد تا بعنوان یک پارادایم جدید در حوزه کسب و کار معرفی شود.

‎وی در ادامه، طی سخنانی با عنوان انقلاب صنعتی چهارم، انفجار اطلاعات و دانش مشتری یادآور شد: کشورهای جهان در زمینه انقلاب صنعتی چهارم سیاستگذاری های مختلفی دارند و درزمینه استراتژی، سنجش میزان آمادگی و سرمایه‌گذاری برای عملیاتی کردن فناوری های نوظهور بسیار فعال هستند.

‎مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی یکی از ویژگی های انقلاب صنعتی چهارم را توسعه کسب و کارهای پلتفرمی عنوان کرد و افزود: پلتفرم ها با تسهیل تراکنش ها ارزش ایجاد می کنند در حالی که کسب و کارهای خطی با تولید کالا این کار را می کنند؛ به بیان دیگر، پلتفرم ها با ساختن رابطه و ایجاد تراکنش، ارزش خلق می کنند.

‎کیانی بختیاری خاطرنشان کرد: پلتفرم ها اقتصاد را تسخیر خواهند کرد، چنانکه در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ هر ۵ برند برتر، شرکت های پلتفرمی بودند که به کمک تحلیل داده های عظیم و دانش مشتریان در کسب و کار خود موفق بوده اند.

‎وی تاثیرات انقلاب صنعتی چهارم بر کسب و کارها را مواردی نظیر “کاهش هزینه تولید”، “پیدایش مواد جدید”، “تغییر روابط کارفرما و کارگر”، “ظهور بازارهای جدید”، “ناپدیدی مرزهای جغرافیایی” ، “بروز مهارت های جدید”، “تغییر ماهیت رقابت” و “سرعت تغییر فناوری” عنوان کرد که منجر به “تغییر انتظارات مشتریان” شده است.

‎مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، یادآور شد: اکنون ۲/۵ کوینتیلیون بایت داده هر روز ایجاد می شود که این رقم تا سال ۲۰۲۵ ۶/۴ برابر خواهد شد و این سرعت با رشد اینترنت اشیا تسریع می شود. ۹۰ درصد از داده در جهان در طول ۲ سال گذشته ایجاد شده که این اطلاعات ناشی از جهش تکنولوژی و بکارگیری مظاهر آن در زندگی روزمره مانند سنسورهایی که اطلاعات خریداران را تعبیه می کنند،رسانه های اجتماعی، عکس های دیجیتال و فیلم ها، خرید و فروش های آنلاین، سیگنال های GPS و… بوده است.

‎کیانی بختیاری ضمن ارائه آماری اظهار داشت: دستگاه های هوشمند دارای فناوری اینترنت اشیا که با همدیگر در ارتباط هستند از ۲ میلیارد دستگاه در سال ۲۰۰۶ به ۷۵/۵ میلیارد دستگاه تا سال ۲۰۲۵ خواهند رسید و بیش از نیمی از اطلاعات تولید شده تا این سال در داخل شرکت ها و ۲۰ درصد آنها در دستگاه های موبایل ذخیره می شوند.

‎وی افزود: انتظار می رود میانگین تعاملات داده در هر روز در ۱۰ سال آینده ۲۰ برابر افزایش یابد زیرا خانه ها، محل کار وسایل نقلیه و … به فناوری اینترنت اشیا مجهز می شوند و تاثیر نهایی این انفجار در تعاملات داده ها عمیق خواهد بود و منجر به تغییرات غیرقابل برگشت در جامعه و در کیفیت جریان زندگی روزمره انسان ها می شود.

‎مدیرعامل سازمان مدیرتی صنعتی تاکید کرد: فناوری های جدید رفتار مصرف کننده را تغییر می دهند و این مقوله از طریق تولید داده های عظیم از رفتار، عادات، سبک زندگی و علایق مصرف کنندگان؛ استخراج اطلاعات از داده های مشتریان؛ تجریه تحلیل اطلاعات، دستیابی به دانش با ارزش شناخت نیازهای مصرف کنندگان در گروه ها، جوامع، با فرهنگ ها و سبک زندگی متفاوت انجام می شود.

‎وی استفاده از دانش کسب شده از فناوری های جدید را در راستای تامین دقیق و هدفمند نیازهای مشتریان، بمنظور تغییر رفتار مصرف کنندگان و خلق نیازهای جدید و بازارهای جدید عنوان کرد.

‎کیانی بختیاری ضمن ارائه آماری از نتایج بکارگیری اطلاعات از داده های عظیم و آنالیز رفتار شهروندان در اروپا در سال ۲۰۱۵ و صرفه جویی و درآمد حاصل از آن به بررسی نقش مدیریت دانش مشتری در انقلاب صنعتی چهارم پرداخت.

‎وی “ارتباط بسیار نزدیک و دریافت داده های آنلاین مشتری”، “توسعه شبکه های پلتفرمیک و زنجیره های بلوکی میان مشتریان” ، “تجزیه و تحلیل سریع و دقیق داده های عظیم دریافتی”، “طراحی راه حل های سریع و کاربردی برای مسائل مشتری به کمک هوش مصنوعی”، ” سفارشی سازی راه حل ها بر اساس سلیقه مشتری” و “حفظ ارتباط و به روزرسانی راه حل ها” را از جمله کاربردهای مدیریت دانش مشتری در موج چهارم توسعه صنعتی عنوان کرد.

‎ در نخستین روز این کنفرانس آقایان سید محمد جعفر مرعشی با موضوع “ساماندهی اقتصادی در شرایط کنونی کشور”، حمیدرضا احمدیان با موضوع “اهمیت مشتری در توسعه بازار فناورانه”، حسین صدری افشار با موضوع “چرا به مدیریت دانش مشتری نیاز داریم؟”، سید

 

کامران باقری با موضوع “دانش مشتری بعنوان نیروی پیشران نوآوری”، عبدالرضا حافظی با موضوع “نقش مهارت های نرم در مدیریت دانش مشتری”، علی ترکی با موضوع”فناوری های سرکش، سازمان های دانش محور، تقابل و پیام خلیلی با موضوع “مدیریت دانش مشتری، راهکاری نوین در دنیای رقابتی کسب و کارها” به سخنرانی پرداختند.

‎همچنین مدعوین بین المللی این کنفرانس “Rocio Sans” از فرانسه با موضوع “مرور کلی مدیریت دانش مشتری و اهداف آن”، “Joe Fukuyama” از ژاپن با موضوع ” دانش مشتری در زنجیره ارزش دانش” ، “Denis Meingan” از فرانسه با موضوع “فرهنگ سازمانی مشتری مدارانه بعنوان رکنی برای مدیریت دانش مشتری”، “Dwight W.Mihalicz” از کانادا با موضوع “مدیریت ارزش مشتری” به سخنرانی های خود را ارائه دادند و ویدئو کنفرانسی با “Alan Pennington” با موضوع “تمرکز بر مشتری با استفاده از نقشه سفر مشتری” برگزار شد.

‎از دیگر برنامه های این کنفرانس بین المللی، برگزاری کارگاه های آموزشی و غرفه های نمایشگاهی بود.

تغییر مدل کسب وکار به کمک مدیریت دانش مشتری

بنا به این گزارش پیام خلیلی دبیر این کنفرانس درباره موضوع و محورهای کنفرانس مذکور اظهار داشت: کنفرانس دانش مدیریت مشتری با همکاری سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد و بر این موضوع محوری متمرکز بود که چگونه می توانیم از دانش کسب شده از طرف مشتریان، محصولات و خدمات جدید ارائه کنیم یا در مدل کسب و کار خود تغییر ایجاد کنیم و با این خلاقیت و نوآوری در سازمان خود ارزش افزوده بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: دیگر موضوع این کنفرانس این بود که چگونه می توانیم از دانش ضمنی مشتری که بصورت مشخص بیان نمی شود بلکه با تحلیل رفتار مشتری حاصل می شود، سطح کسب و کار خود را ارتقا دهیم.

دبیر اولین کنفرانس بین المللی مدیریت دانش مشتری گفت: از دیگر محورهای این کنفرانس می توان به “مرور کلی مدیریت دانش مشتری”، “دانش مشتری در زنجیره ارزش مشتری”، “مهارت های نرم درحوزه فردی و سازمانی برای تمرکز بر مشتریان”، “نقشه راه مشتری در سازمان”، “مدیریت ارزش مشتری”، “نقش فناوری در مدیریت دانش مشتری” اشاره کرد.

خلیلی افزود: همچنین دیگر محور این کنفرانس بین المللی، “فرهنگ سازمانی دانش محور بعنوان ستونی در مدیریت دانش مشتری” بود که خوشبختانه این کنفرانس با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

وی درپایان گفت: در این کنفرانس از کشورهای کانادا، ژاپن، سوئیس، فرانسه و انگلیس، سخنران بین المللی دعوت کردیم که همه از مشاوران بین المللی بودند و دارای دانش و کتاب های متعدد در این حوزه هستند. نکته دیگر این کنفرانس برپایی ۸ کارگاه آموزشی بود که زمینه ارتقا دانش و آگاهی مشتریان را ایجاد کنند به نحوی که بتوانیم محصولات و خدمات خود را بهتر به آنان ارائه کنیم ، همچنین مهم است که بتوانیم از داده های عظیم بهره بگیریم و با تجزیه و تحلیل آنها و با کمک تکنیک های داده کاوی، مدل های رفتاری را پیش بینی کنیم و بر اساس آن سطح کسب و کار خود را ارتقا دهیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا