انرژی

توزیع ۱۰ میلیارد مترمکعب آب در شبکه‌های مدرن

معاون برنامه‌ریزی شرکت مدیریت منابع آب ایران بر مدیریت کمی و کیفی منابع آب تأکید کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهندس سیاری در جلسه‌ با مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره، معاونین و مدیران آب منطقه‌ای استان اظهار کرد: هماهنگی بین تمام کارکنان مجموعه و صرفه‌جویی در منابع شرکت در پیشبرد اهداف شرکت بسیار مهم و ضروری است.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: بر اساس صورت‌های مالی سال ۹۵، ۱۰ میلیارد مترمکعب آب در شبکه‌های مدرن توزیع شده است.
 

سیاری تصریح کرد: بالاترین تعرفه دریافتی آب تنظیم‌شده برای هر مترمکعب آب ۱۶ تومان بوده که بسیار ناچیز است بنابراین ما باید به دنبال اصلاح زیرساخت‌ها باشیم.

وی افزود: لرستان دارای ظرفیت خوبی در بحث گردشگری است و با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کنار سدها، بندها و استفاده از طرح‌های زودبازده گردشگری اعتبارات لازم را در این زمینه می‌توان فراهم و از درآمد حاصل برای شرکت استفاده کرد.
 

این مسئول اخذ تعرفه آب بسته‌بندی، آبزی‌پروری و حق‌النظاره کشاورزی را از دیگر راه‌های کسب درآمد شرکت برشمرد.

در ادامه این جلسه رضا میرزایی مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان نیز با اشاره به ظرفیت منابع آبی استان بیان کرد: در سال جاری میانگین بارندگی در استان ۵۲۸ میلی‌متر بوده که نسبت به میانگین سال قبل ۱۰ درصد و نسبت به آمار بلندمدت، ۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: درآمد شرکت در سال ۹۶ نسب به دوره مشابه در سال ۹۵، ۵۰ درصد افزایش داشته و تغییرات مدیریتی در شرکت باعث فعال شدن و چابک سازی فعالیت‌های شرکت شده است.

میرزایی افزود: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، عملیاتی کردن طرح سازگاری با کم‌آبی، ادامه طرح احیاء و تعادل بخشی با استفاده از ظرفیت‌های استانی و پیگیری تخصیص‌های آبی پروژه‌های خرد و کلان در سال‌های گذشته از مهم‌ترین اولویت‌های استراتژیک شرکت آب منطقه‌ای لرستان است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا