امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

کشاورزی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است/مجلس محل معامله نیست

سنندج –  نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی را به عنوان یکی از ارکان مهم بحث اقتصاد مقاومتی در کشور عنوان کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، حجت الاسلام سیدرضا تقوی در جمع کارکنان و کارشناسان جهاد کشاورزی استان کردستان، اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور و با توجه به تحریم هایی که هر روزه شاهد آنها هستیم، باید بیش از پیش در حوزه کشاورزی سرمایه گذاری صورت گیرد چرا که این بخش به عنوان یکی از مهمترین ارکان اقتصاد مقاومتی شناخته شده و در صورت بروز مشکل در حوزه کشاورزی، جامعه فلج خواهد شد.

وی استفاده بهینه از منابع طبیعی کشور و رشد و پویایی بخش کشاورزی را یکی از مهمترین عوامل توسعه کشور عنوان کرد و افزود: بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا در حال حاضر با توجه به اینکه صنعتی به جز صنعت کشاورزی ندارند، با استفاده از فناوری های به روز و نوین توانسته اند فرصت های مناسبی از هم از نظر اقتصادی و هم شغلی ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: حوزه کشاورزی در حال حاضر حمایت های بیشتری را از سوی مسئولان و کارشناسان این حوزه می طلبد، چرا که سلامت در بخش کشاورزی با توجه به اینکه به طور مستقیم با مردم سر و کار دارد، سلامت جامعه را تضمیین کرده و باید در این بخش با حساسیت بیشتری فعالیت صورت گیرد.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه کشاورزی ما با شیبی که از نظر گسترش فعالیت گرفته، ادامه داد: طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده ایران به یکی از قطب های دنیا در بخش کشاورزی تبدیل می شود، چرا که با توجه به اقلیم های مختلف آب و هوایی که در سراسر کشور وجود دارد فرصت کاشت و تولید انواع محصولات کشاورزی وجود دارد.

وی در ادامه گفت: اگر کشاورزی از حالت سنتی به سوی کشاورزی مدرن، علمی و مکانیزه سوق داده شود، می توان ظرف چند سال آینده بخش عظیمی از اقتصاد کشور را از درآمدهای این حوزه به گردش درآورد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی همچنین به نقش کارکنان و کارشناسان حوزه جهاد کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: خدمت به مردم در حوزه جهاد کشاورزی فلسفه تشکیل این نهاد است و کسانی که در این حوزه فعالیت دارند باید از نظر علمی، تخصصی، اخلاقی و با احساس مسئولیت بیشتری حضور داشته باشند.

حجت الاسلام تقوی در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت مسئولان و جلوگیری از کارشکنی تعداد محدودی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: در ماجرای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی وقتی از یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با امضای طرح استیضاح سوال کردم، در جواب بنده ناباورانه اعلام کردند در صورت استخدام ۵ نفر از اعضای نزدیک بنده در آن سازمان حاضر به بازپس گیری امضای خود هستم.

وی با بیان اینکه وقتی بنده به ایشان اعلام کردم که امکان این کار وجود ندارد، ادامه داد: نماینده مجلس عنوان کردند در صورتی که فقط یکی از نزدیکان وی را در سازمان استخدام نماید، مشکل استیضاح حل می شود، که این کار صورت نگرفت و طرح استیضاح نیز به اجرا درآمد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: نمایندگان مجلس باید بدانند برای خدمتگزاری به کسانی که به آنان رای داده اند به مجلس شورای اسلامی رفته اند و از معامله و بده بستان و سنگ اندازی در راستای عدم پیشرفت طرح های مختلف کشور بپرهیزند.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه انتظار می رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی زندگینامه شهید مدرس را مطالعه کرده و سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: نباید نماینده ای که با رای مردم به مجلس راه یافته است تنها به دلیل اینکه تعدادی در جمع آوری رای برای آنان در ستادهای انتخاباتی فعالیت داشته اند به دنبال استخدام و ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای آنها باشند.

وی با بیان اینکه جامعه روحانیت کشور این گونه فعالیت ها را محکوم می کند، اظهار داشت: انتخاب و انتصاب مدیران، مسئولان و کارکنان در حوزه های مختلف تنها باید از طریق شایسته سالاری صورت پذیرد  تا شاهد شکوفایی همه جانبه کشور باشیم.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در این نشست عنوان کرد: باید توجه بیشتری به سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی داشت و مدیران و مسئولان استان فرهنگ جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام علی دوستی نژاد یادآور شد: با توجه به اینکه در سال حمایت از تولیدات داخلی هستیم و بیشترین تولیدات داخلی کشور در حوزه کشاورزی رقم می خورد انتظار می رود حمایت های همه جانبه ای از این صنعت در راستای بهبود وضعیت اقتصادی مردم صورت گیرد.

وی گفت: خوشبختانه امسال استان کردستان در حوزه کشاورزی تا امروز وضعیت مطلوبی داشته و با توجه به خرید یک میلیون و ۱۵ هزار تن گندم، در کشور رتبه دوم را به دست آورده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا