صنعت، معدن، تجارت

افشای جزئیات قاچاق کالا از مناطق آزاد/ قشم، کریدور پوشاک قاچاق

نائب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک گفت: مناطق آزاد متاسفانه تا به امروز فقط نقش واردات کالای قاچاق را ایفا کرده اند و افزایش این مناطق در کشور باعث افزایش قاچاق خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صداوسیما، بهرام شهریاری اظهار داشت: متاسفانه در حالی که سه شنبه گذشته شاهد آن بودیم که در مجلس، نمایندگان از جواب های رئیس جمهوری در رابطه با کالای قاچاق و مناطق آزاد قانع نشده اند اما یک روز بعد لایحه ای را تصویب کردند که علاوه بر ۷ منطقه آزاد قبلی تعداد ۸ منطقه دیگر اضافه خواهد شد.

وی گفت: وقتی طرحی در گذشته موفق نبوده و به اهدافش نرسیده است چطور امروز باید افزایش پیدا کند و مناطق آزاد جدیدی را به کشور اضافه کند!؟

همچنین بخوانید

شهریاری ادامه داد: مرکز پژوهش های مجلس گزارشی را ارائه داده که در آن استناد شده است مناطق آزاد به اهدافشان نرسیده اند و برای کشور مشکلات فراوانی را درست کرده اند و بسیاری از نمایندگان بارها اذعان داشته اند که ورود کالای قاچاق از مناطق آزاد است به عنوان مثال قشم، کریدور ورود پوشاک قاچاق چینی به کشور شده و در منطقه آزاد ماکو شاهد واردات گسترده مواد اولیه هستیم که هیچ نظارتی هم بر آن نیست.

وی  گفت: امروز با تصویب این لایحه منافع ملی ما زیر سوال رفت چرا که اساساً طرح اولیه ایجاد مناطق آزاد صادرات کالاهای ایرانی بوده است و حالا شاهد واردات گسترده کالاهای قاچاق به کشور هستیم.

نائب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک افزود: حالا می گویند در مناطق آزاد جدید اجازه ورود کالاهای خارجی کامل را نمی دهیم و این در حالی است که این اتفاق در منطقه آزاد انزلی افتاده است و بعد از ۲ سال با ایجاد تبصره های جدید همان کالاهایی که اجاز ورود نداشت را وارد کردند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا