امور زیربناییراه و ساختمان

اتمام ساخت آزادراه همت – کرج تا پایان امسال به شرط تامین منابع

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از اتمام ساخت آزاده‌راه همت – کرج تا پایان امسال به شرط تامین منابع ۲۰۰ میلیارد تومانی خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، حسن میرشفیع در نشست خبری امروز با اشاره به ساخت آزادراه شیراز – اصفهان اظهار داشت: طول این پروژه ۲۲۲ کیلومتر است و باید برای اتصال به شیراز اقدامات جدید و نوینی انجام شود.

وی افزود: ۵۰ کیلومتر از این پروژه در حال روسازی است که ۱۶ کیلومتر آن روسازی بتنی انجام شده است.

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درباره مشارکت وزارت دفاع در ساخت این پروژه گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی وزارت دفاع برای ساخت این آزادراه تخصیص داده شده است.

وی همچنین درباره وضعیت پروژه کنارگذر جنوبی تهران اظهار داشت: این پروژه به طول ۱۵۸ کیلومتر در دست ساخت است که حدفاصل چمشهر تا آزادراه قم در حال تکمیل است.

میرشفیع ادامه داد: در قطعه سه حد فاصل اتوبان قم تا ساوه زیرسازی‌ها در حال انجام است و در قطعه ۲ حد فاصل آزادراه ساوه تا اشتهارد ۱۶ کیلومتر آسفالت شده است.

وی ادامه داد: احتمالا نیمه اول سال آینده این پروژه به اتمام برسد.

میرشفیع همچنین درباره ساخت آزادراه همت – کرج اظهار داشت: مهمترین مشکل این پروژه تامین مالی است برای تکمیل آن به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات نیاز داریم.

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: بخشی از این آزادراه ۱۵ کیلمتری از منطقه مسکونی عبور می‌کند که باید تملک اراضی در این محدوده انجام شود حال اینکه برخی از این واحدهای مسکونی سند ندارند و پیگیری‌های حقوقی نیاز دارد.

میرشفیع تاکید کرد: در صورت تامین اعتبارات و تملک اراضی آزادراه همت – کرج اسفندماه تکمیل می‌شود.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا