انرژی

قول معاون زنگنه در کجای راه است؟

طبق قول مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به رییس جمهور و وزیر نفت، تا پایان سال ۱۳۹۸ همه روستاهایی که امکان گازرسانی به آن‌ها وجود دارد گازرسانی خواهند شد. به گفته حمیدرضا عراقی، به طور کلی ۵۶ هزار روستا قابل گازرسانی هستند که تاکنون به ۲۶ هزار روستا گازرسانی شده است. در این راستا قرار است در هفته دولت تعداد قابل توجهی از روستاها در استان‌های گلستان، قزوین، فارس، خراسان شمالی، لرستان و… گاز طبیعی دریافت کنند.

حمیدرضا عراقی درمورد فرآیند گازرسانی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ایسنا توضیح داد: به طور کلی ۵۶ هزار روستا قابل گازرسانی هستند ودر حال حاضر به ۲۶ هزار روستا گازرسانی شده است که از این تعداد به حدود ۱۴ هزار روستا قبل از آغاز به کار دولت یازدهم گازرسانی شده‌ بودند. به عبارت دیگر در دولت یازدهم و دوازدهم به اندازه کل دوران قبل از این دو دولت گازرسانی به روستاها صورت گرفته است و در حال حاضر حدود ۷۳درصد روستاها تحت پوشش گاز قرار گرفته‌اند.

وی افزود: گازرسانی به برخی از روستاها از ۵۶هزار روستای ذکر شده از طریق خط لوله امکان پذیر است، گازرسانی به برخی دیگر ممکن است از طریق CNG توجیه پیدا کند و گازرسانی به برخی روستاها هم به دلایل مختلف اصلا امکان اجرا وجود ندارد. تا سال آینده گازرسانی به روستاها به بیش از ۹۰ درصد از نظر جمعیتی می‌رسد. قولی که به رییس جمهور و وزیر نفت داده بودیم این بود که تا پایان سال ۱۳۹۸ به همه روستاهایی که امکان گازرسانی به آن‌ها وجود دارد گازرسانی شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا