بانکبانک و بیمه

تکمیل پروژه بانکداری شرکتی بانک تجارت


«مدیریت بانکداری شرکتی در بانک تجارت فراتر از فعالیت‌های معمول بانکداری، قدم در مسیر توسعه کسب و کار مشتریان خود و ارائه راهکارهای ویژه مبتنی بر کسب و کار مشتریان گذاشته تا تعامل با مشتریان کلیدی را به رابطه‌ای برد-برد تبدیل کند».

به‌گزارش آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)،رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت در گفت‌وگویی با اشاره به ایجاد برخی تحولات اساسی در خدمت‌رسانی این بانک به بخش‌های مختلف مشتریان از تکمیل پروژه بانکداری شرکتی بانک تجارت خبر داد.

وی با اشاره به اجرای طرح بانکداری جامع به عنوان هدفی بلند مدت و در راستای تغییر مدل کسب و کار بانک تجارت خاطرنشان کرد: بررسی شرایط کسب و کار بانک‌های کشور بیانگر این مطلب است که تقریبا اغلب بانک‌ها در زمینه سودآوری با چالش‌های مواجه بوده و امکان کسب درآمد لازم از فعالیت‌های معمول خود را ندارند؛ دغدغه‌ای که بیانگر نیاز به ایجاد تغییر در مدل کسب و کار بانک‌ها است. در همین راستا بانک تجارت چند سالی است که حرکت به سمت اجرای مدل بانکداری جامع را آغاز کرده است و در فاز نخست، پروژه مدیریت بانکداری شرکتی باهدف ایجاد واحدی عملیاتی برای برعهده گرفتن تعاملات با مشتریان بزرگ حقوقی کلید خورد. اکنون واحد بانکداری شرکتی در بانک تجارت وظیفه دارد تا با ایجاد سازوکارهای ویژه مبتنی بر نیاز این گروه از مشتریان نسبت به حفظ و ارتقاء سطح تعامل سازنده اهتمام ورزد.
مدیرعامل بانک تجارت در تشریح نحوه خدمت‌رسانی به مشتریان بانکداری شرکتی گفت: مفهوم مشتریان شرکتی بر اساس شرایط و استراتژی‌های سازمانی، تعاریف و ویژگی‌های خاصی را شامل می‌شود. بانک تجارت از دیرباز با توجه به توانمندی‌های ویژه در برآورده ساختن نیاز مشتریان حقوقی بزرگ به عنوان بانک شرکت‌ها و مشتریان بزرگ شناخته می‌شود. بنابراین با توجه به این خصوصیت بانک تجارت و با عنایت به استراتژی‌های سازمانی، گروه ویژه‌ای از مشتریان حقوقی تحت عنوان گروه مشتریان شرکتی مدنظر قرار دارند. دولت آبادی یادآور شد: شرکتها در صورت برخورداری از شرایط لازم و داشتن پتانسیل کافی برای ارتقاء تعامل با بانک، تحت پوشش مدیریت بانکداری شرکتی قرار می‌گیرند و از مزایای ویژه‌ای برخوردار می‌شوند. تخصیص مدیر ارتباط با مشتری(RM) جهت تسهیل در ارتباط ، پیگیری امور بانکی و ارائه مشاوره تخصصی در حوزه خدمات بانکی و مالی، برخورداری از فرآیند بهینه اعتباری و تسریع در بررسی درخواست‌های اعتباری مشتریان، برخورداری از امکان استفاده خدمات مالی غیر بانکی مانند خدمات تامین سرمایه، بیمه، صرافی و کارگزاری از طریق شرکت‌های زیرمجموعه بانک و برخورداری از بسته‌های ارزش پیشنهادی، ویژه مشتریان شرکتی از جمله این خدمات اختصاصی محسوب‌ می‌شوند.
وی افزود: هر یک از موارد اشاره شده موجب شد از آغاز به کار بانکداری شرکتی شاهد افزایش چشمگیر سطح تعامل با مشتریان تحت پوشش این مدیریت باشیم. انجام پیگیری‌های لازم از سوی بانک سبب ایجاد مزایای چشمگیری برای مشتریان و بعضاً اخذ مجوز تامین مالی مشتریان شده که این امر علاوه بر گشایش در فعالیت‌های جاری مشتریان و رونق یافتن کسب و کار افزایش درآمد و سودآوری را به همراه دارد.
رضا دولت‌آبادی با اشاره به گذشت حدود ۱۸ ماه از آغاز به کار رسمی مدیریت بانکداری شرکتی اظهار کرد: مدیریت بانکداری شرکتی در بانک تجارت قرار است با فراتر رفتن از فعالیت‌های معمول بانکداری در مسیر توسعه کسب و کار مشتریان خود و ارائه راهکارهای ویژه مبتنی بر مدل کسب و کار هریک از مشتریان شرکتی قدم گذارد تا از این مسیر با ایجاد رابطه برد – برد ضمن بهبود رونق کسب و کار مشتریان خود موجب افزایش سهم درآمدی بانک از مشتریان نیز گردد.
وی یادآور شد: این واحد کلیدی بانک تجارت امروز در مرحله بسیار مهمی قرار دارد. تجربیات حاصل از فعالیت بانکداری شرکتی در ماه‌های گذشته موجب شده تا نقاط قوت و ضعف این سیستم به خوبی شناسایی شده و با تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعف، مدیریت بانکداری شرکتی آماده توسعه در سراسر کشور می باشد. بررسی فعالیت‌های انجام شده طی ماه‌های گذشته بیانگر این مطلب است که بانکداری شرکتی در صورت تامین امکانات و منابع لازم از پتانسیل بسیار بالایی برای مدیریت کارآمد ارتباطات مشتریان شرکتی بانک تجارت و افزایش درآمدهای ناشی از این تعامل در سراسر کشور برخوردار است.
مدیرعامل بانک تجارت با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۰ مشتری در استان‌های تهران، فارس، خوزستان، اصفهان، بوشهر و خراسان رضوی تحت پوشش بانکداری شرکتی بانک تجارت هستند، تاکید کرد: تمرکز ویژه این مدیریت و شناسایی دقیق نیاز مشتریان و تلاش در جهت ارائه راهکارهای متناسب با نیاز ایشان موجب شده تا در برخی موارد همکاریهای استراتژیکی میان بانک و مشتریان ارزنده نظیر وزارت نفت صورت گیرد و مدل‌های همکاری ارزشمندی در این بخش به شکل مشترک در دست طراحی و اجرا قرار گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا