بانکبانک و بیمه

افزایش تورم تولیدکننده بخش خدمات


شاخص کل قیمت تولید کننده بخش ­های خدمات در فصل بهار ١٣٩٧ برابر با ٢۶٢.٣ است که نسبت به فصل قبل ۴.۶ درصد افزایش یافته است.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.ir)،براساس اعلام مرکز آمار، شاخص قیمت تولیدکننده بخش­‌های خدماتی مشتمل بر هشت بخش است که عبارتند از «تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی»، «هتل و رستوران»، «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات»، «واسطه‌گری‌های مالی (بیمه)»، «مستغلات، اجاره و فعالیت­‌های کسب و کار»، «آموزش»، «بهداشت و مددکاری اجتماعی» و «سایر فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی».

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش­های خدمات که بصورت فصلی و سالانه منتشر می­‌شود به این شرح است:
– شاخص گروه «خدمات تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی» در فصل بهار ١٣٩٧برابر است با ٣١٠.٧، که نسبت به فصل قبل ٣.٧ درصد افزایش یافته است.
– شاخص گروه «خدمات هتل و رستوران» در فصل بهار ١٣٩٧ برابر است با ٣۴٢.١  که نسبت به فصل قبل٣.٧ درصد افزایش یافته است.
– شاخص گروه «خدمات حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» در فصل بهار ١٣٩٧ برابر است با ٢٩٣.٢ که نسبت به فصل قبل ٩.٣ درصد افزایش یافته است.
– شاخص گروه «خدمات واسطه گریهای مالی (بیمه)» در فصل بهار ١٣٩٧ برابر است با ٢٧٨ که نسبت به فصل ١٠.٣ درصد افزایش یافته است.
– شاخص گروه «خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار» در فصل بهار ١٣٩٧ برابر است با ٢٠۴.۶  که نسبت به فصل قبل ٢.۴درصد افزایش یافته است.
– شاخص گروه «خدمات آموزش» در فصل بهار ١٣٩٧ برابر است با ٢۶١.۶  که نسبت به فصل قبل ٠.٣ درصد افزایش یافته است.
– شاخص گروه «خدمات بهداشت و مددکاری اجتماعی» در فصل بهار ١٣٩٧ برابر است با ٣٨۴.٢  که نسبت به فصل قبل ١.۴ درصد افزایش یافته است.
– شاخص گروه «خدمات سایر فعالیت­‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی» در فصل بهار ١٣٩٧ برابر است با ٢٨٨.٨  که نسبت به فصل ۵.١ درصد افزایش یافته است.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا