بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

سمینار تخصصی بلاک چین و ارزهای دیجیتال در موسسه کوثر برگزار شد

اولین سمینار تخصصی بلاک چین و ارزهای دیجیتال موسسه اعتباری کوثر با حضور مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی برگزار شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر، اولین سمینار تخصصی بلاک چین و ارزهای دیجیتال موسسه اعتباری کوثر با حضور نیما امیر شکاری مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، معاونین، مدیران و کارشناسان حوزه مرکزی به طور حضوری و پخش برخط از طریق برنامه لحظه نگار برگزار شد.

امیر شکاری مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با بیان ضرورت های استفاده از فناوری ارزهای دیجیتال گفت: در دنیای امروز فردی که خواندن و نوشتن می داند باسواد محسوب نمی شود بلکه افرادی با سواد هستند که بتوانند داشته های ذهنی خود را بازآموزی مجدد کرده و در عرصه های جدید قرار گیرند، لذا حوزه ارزهای دیجیتال یکی از اولویت های جدیدی است  که باید آموزش های لازم در این خصوص به علاقه مندان داده شود.

وی افزود: با توجه به رشد سریع تکنولوژی آن چیزی که دنیا از ما می طلبد تطابق تصورات ذهنی ما با واقعیت های دنیای امروز می باشد که برگزاری چنین سمینارهایی می تواند پایه گذار این تغییرات در ذهن افراد و جامعه باشد.

مصطفی امجدیان سرپرست معاونت بازاریابی و امور استان های موسسه کوثر نیز در این سمینار با اشاره به تحولات بنیادین در حوزه ارزهای دیجیتال گفت: تمامی کارکنان باید با قدم گذاشتن در این عرصه اطلاعات خود را به روز کرده تا از عقب ماندگی این بخش در موسسه جلوگیری به عمل آید.

امجدیان با اشاره به فراز و فرودهای ارزهای دیجیتال در دهه گذشته اظهار داشت: این اتفاقات سبب جذب علاقه مندان و سرمایه در این حوزه شده است و در حال حاضر کشورهایی که در این حوزه هیچ گونه فعالیتی نداشتند، در این عرصه ورود یافته اند و کشور ما نیز با پیگیری های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تهیه دستورالعمل و آئین نامه های لازم در تلاش برای استفاده از ارزهای دیجیتال است.

بر اساس این گزارش؛ در این سمینار علمی مطالبی درباره فناوری دفتر کل توزیع شده و فناوری DLT، انواع ارزهای رمزنگاری شده و کاربرد آنها، پتانسیل های سرمایه گذاری و دغدغه ها، قراردادهای هوشمند و سایر کاربردهای بلاک چین در صنعت مالی و فرامالی توسط مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی برای مخاطبین ارائه شد.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا