ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

لزوم کاهش مراجعه مردم به دستگاه‌ها/افزودن اپلیکیشن جدید به دولت همراه

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه سالانه باید ۱۲.۵ درصد از مراجعه حضوری مردم به دستگاه‌ها کاهش یابد، گفت: تفاهم‌نامه سازمان فناوری اطلاعات ایران و بنیاد شهید و امور ایثارگران به این هدف کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رسول سراییان – رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران – و سید منصور میرمرادی – معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران – امروز در سومین روز از نمایشگاه الکامپ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. این تفاهم‌نامه با هدف ارتقای خدمات الکترونیک و افزایش کیفیت و امنیت سرویس‌ها به امضا رسید. همچنین مقرر شد برای ارتقای کیفیت و امنیت خدمات الکترونیکی این بنیاد، اپلیکیشن «همراه ایثار» بنیاد شهید توسعه یابد و به سامانه دولت همراه اضافه شود.

او در این نشست اظهار کرد: سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دریافت‌کننده خدمت از این بنیاد هستند و این همکاری گامی در جهت ارایه خدمات بهتر و در شان و منزلت ایثارگران و خانواده های شهداست تا با توسعه مستمر سرویس‌ها با هزینه کمتر و شفافیت بیش‌تری سرویس بگیرند. سالانه باید ۱۲.۵ درصد مراجعات حضوری مردم به دستگاه ها کاهش یابد که این تفاهم‌نامه به این هدف کمک می‌کند. یکی از کمک‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران در این تفاهم، توسعه اپلیکیشن «همراه ایثار» بنیاد و قرار دادن این برنامه در سامانه دولت همراه خواهد بود.

اعلام آمادگی بنیاد شهید برای استفاده دستگاه‌ها از سامانه بنیاد

همچنین میرمرادی در این مراسم اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران بیش از ۱۱ خدمت را ارایه می‌کند و سامانه بنیاد آمادگی دارد که با هر دستگاهی که متقاضی استفاده از ظرفیت‌های سامانه این بنیاد باشد، همکاری کند. اتوماسیون اداری این بنیاد جزو معدود سامانه‌های دارای سرور یکپارچه در کشور است که اطلاعات تمامی نقاط اتصال تنها به یک سرور منتقل می‌شود.

وی به ارایه خدمات الکترونیکی به ایثارگران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمامی خدمات متداول و پراستفاده این سازمان از جمله صدور کار شناسایی، دسترسی به فیش حقوقی و دریافت تسهیلات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا