بانک و بیمهطلا و ارز

فعالان مناطق آزاد از سامانه نیما ارز دریافت می‌کنند/ اولویت‌های واردات تعیین شد

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از آغاز به کار دریافت ارز برای فعالان مناطق آزاد طبق الگوی تهیه شده خبر داد.

مرتضی بانک امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه تسهیلات دهی به گردشگران مناطق آزاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پیشنهادی برای لغو پرداخت ارز به گردشگران برای سفر به خارج داده‌اید و این امر چه زمانی تعیین تکلیف می‌شود، اظهارداشت: واقعیت این است که قیمت ارز در کشور بالا رفته و برای حضور گردشگران در خارج از کشور اختصاص می‌یابد. نباید در این شرایط ارز از کشور خارج شود و این مسائل را نمی‌توان نادیده گرفت. به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: در سیاست‌گذاری ارز مسافرتی دخالتی ندارم و نمی‌توانم حرفی بزنم، اما در هر صورت باید ساز و کاری منطقی و درست تعیین شود. در این زمینه پیشنهادی از سوی مناطق آزاد ارائه نشده است.

همچنین بخوانید

وی با تاکید بر اینکه سیاست ما جذب گردشگر داخلی است، در مورد نحوه اختصاص ارز به فعالان تجاری در مناطق آزاد گفت: این افراد در همان قالب ساز و کار ثبت سفارش و تأمین ارز از طریق سامانه نیما و ارز دولتی اقدام خواهند کرد. با توافقاتی که انجام شده و از امروز به صورت آزمایشی در حال اجرا است و امیدواریم در آینده نزدیک این توافق را عملی کنیم.

وی تأکید کرد: ثبت سفارش در مناطق آزاد با شرایط ایجاد شده از سوی دبیرخانه انجام خواهد شد و مانند همان گروه‌های کالایی یک، دو و سه صورت می‌گیرد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا