ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

نتایج تحقیقات درباره عملکرد باتری بهترین گوشی سونی منتشر شد

به تازگی تحقیقاتی برروی بهترین و قدرتمندترین گوشی هوشمند شرکت سونی صورت گرفته که نتایج جالبی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت phonearena، به گفته تحلیلگران گوشی هوشمند و پرچمدار اکسپریا ایکس زد۲ پریمیوم پیشرفته‌ترین، بهترین و قدرتمندترین گوشی سونی است که قابلیت‌های منحصر بفردی همچون نمایشگر ۵.۸ اینچی، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی، باتری لیتیوم یونی ۳۵۴۰ میلی‌آمپر ساعت، دوربین با کیفیت تصویر بالا ۱۹ + ۱۲ مگاپیکسل و تراشه پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ دارد.

بسیاری از تحلیلگران نظرات ضد و نقیضی را درباره قدرت و ظرفیت باتری این گوشی هوشمند در فضای مجازی عنوان کرده‌اند که همین موجب شد بسیاری از محققان و متخصصان فعال در حوزه تکنولوژی به بررسی دقیق عملکرد باتری این پرچمدار بپردازند.

همچنین بخوانید

نتایج این تحقیقات که در دو نمودار آمده است، نشان می‌دهد که مدت زمان شارژدهی و طول عمر هر بار شارژ گوشی سونی اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم از برخی از گوشی‌های دیگر سونی کمتر است.

بر این اساس بیشترین مدت زمان شارژدهی به گوشی آیفون ۸ پلاس اپل با مدت زمان ۱۰ ساعت و ۳۵ دقیقه،  اکسپریا ایکس زد۲ کامپکت با مدت زمان ۹ ساعت و ۱۳ دقیقه، گوگل پیکسل ۲ ایکس ال با مدت زمان ۸ ساعت و ۵۷ دقیقه، سونی اکسپریا ایکس زد ۲ با مدت زمان ۸ ساعت و ۵۴ دقیقه تعلق دارد.

این تحقیقات همچنین نمودار دیگری را که مبنی بر مدت زمان شارژ شدن گوشی است، ارائه داده است که در آن گوشی سونی اکسپریا ایکس زد۲ پریمیوم عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان داده است، به گونه‌ای که برای فول شارژ شدن ۱۷۲ دقیقه زمان لازم است و در مقابل، گوشی گلکسی نوت ۸ کمترین زمان لازم  ( ۱۰۲ دقیقه) برای شارژ شدن را لازم دارد.

بنابراین طبق این اخبار و نتایج تحقیقات می‌توان دریافت که اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم عملکرد باتری مناسب و چندان قدرتمندی ندارد و نمی‌توان گفت باتری این گوشی برگ برنده آن است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا